۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۵

مقیمی:

واگرایی بین مردم و صنعت عامل اصلی بروز مشکلات در استان مرکزی است

واگرایی بین مردم و صنعت عامل اصلی بروز مشکلات در استان مرکزی است

اراک - خبرگزاری مهر: استانداراستان مرکزی گفت: استان مرکزی از آن دسته استان های صنعتی کشور است که صنعت و مردم آن نتوانسته اند با هم جفت شوند و این واگرایی بین بخش صنعت و مردم شهر عامل اصلی بروز مشکلات است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی شامگاه دوشنبه با بیان این مطلب در جمع صنعتگران استان مرکزی گفت: استان مرکزی با برخورداری از صنایع خرد و کلان نتوانسته جایگاه واقعی خود را در کشور تبیین کند و باید برای تحقق این مهم اقدامات کارشناسی خوبی صورت گیرد.

وی توجه به ظرفیت ها و تلاش در جهت بالفعل کردن توانمندیهای صنعتی استان را ضروری دانست و گفت: دستیابی به جایگاه واقعی استان مرکزی در کشور نیاز به صرف هزینه های مادی زیادی ندارد و فقط کمی همت و همگرایی درون استانی نیاز دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به موفقیت صنعت در برخی استان های همجوار استان مرکزی گفت: استان مرکزی هم استانی برخوردار از ظرفیت های صنعتی بسیار است که اگر بتوانند پول را خوب در چرخه صنعتی خود بچرخانند دیگر استان چیزی از استان هایی چون اصفهان کم نخواهد داشت.

نباید کسی دغدغه شغل را در این استان داشته باشد

مقیمی با بیان این که با وجود دو هزار و 800 واحد صنعتی فعال در استان مرکزی نباید کسی دغدغه شغل را در این استان داشته باشد، گفت: باید با برنامه ریزی و حرکت در مسیر بهره گیری مطلوب از سرمایه های موجود در استان بستر اشتغال همه جوانان این استان را فراهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات صنعتی پیش روی استان مرکزی افزود: اگرچه بخشی از مشکلات پیش روی صنایع استان مشکلات کشوری است که باید در سطح کلان برای آن تصمیم گیری شود اما باید قبول کرد بخش اعظم این مشکلات به مجموعه استان برگشته و باید با کمی همدلی و همگرایی درون استانی حل شود.

استاندار استان مرکزی با اشاره به موقعیت صنعتی استان مرکزی گفت: جایگاه استان مرکزی به عنوان یک قطب صنعتی باید در کشور تبیین شود.

عامل موفقیت برخی استان های صنعتی گره خوردن صنعت و شهر است

مقیمی عامل موفقیت برخی استان های صنعتی چون استان اصفهان را گره خوردن صنعت و شهر دانست و گفت: این در حالیست که در استان مرکزی به جز شهرستان دلیجان که صنعت و شهر با هم گره خورده اند در دیگر شهرها این شرایط هنوز حاکم نشده است.

وی در ادامه از آمادگی استان برای راه اندازی شهرک ریلی خبر داد و گفت: اگر سرمایه گذار بخش خصوصی حاضر باشد این شهرک به صورت مستقل در فضایی مخصوص تاسیس می شود در غیر این صورت ما آمادگی داریم شهرک ریلی استان را در جوار یکی از شهرکهای صنعتی استان راه اندازی کنیم.

استاندار مرکزی با استقبال از راه اندازی دانشکده صنعت ریلی استان نیز گفت: انجمن ریلی استان رشته های مورد نیاز صنایع را اعلام کنند این دانشکده راه اندازی خواهد شد.

ایجاد ثبات در بازار کسب و کار

مقیمی ایجاد ثبات در بازار کسب و کار را سیاست اصلی دولت برشمرد و افزود: حرکت به سمت ایجاد ثبات در بازار کسب و کار طی روندی آرام صورت می گیرد که صنعتگران باید در این مدت دولت را همچون گذشته یاری کنند چراکه فشار اصلی کار در این مرحله به روی صنعتگران است.

استاندار استان مرکزی تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را از دیگر ملزومات تقویت بخش صنعت استان مرکزی برشمرد و گفت: در حالیکه واحدهای دانشگاهی بسیار در استان مرکزی فعال است چگونه است که تمام فعالیت های پژوهشی صنایع بزرگ و کوچک استان در دانشگاه های خارج از استان صورت می گیرد؟

مقیمی با تاکید بر ضرورت تغییر نسبت های انجام پروژه های تحقیقاتی صنعتی در خارج استان مرکزی گفت: باید نقش دانشگاه های استان را در انجام پروژه های تحقیقاتی صنعتی افزایش دهیم.

کد خبر 2177955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha