۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹

جعفری اعلام کرد:

تخصیص 325 میلیارد ریال برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران

تخصیص 325 میلیارد ریال برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص 325 میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد جعفری صبح سه شنبه در جمع مدیران کشاورزی افزود: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و به منظور توسعه و ارتقاء مکانیزاسیون و تأمین ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی از محل منابع بانکی با راه اندازی خط اعتباری ویژه مبلغ 325 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات اختصاص یافته کشوری به استان مازندران اختصاص یافته است.

وی از متقاضیان خواست برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی با مراجعه به سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به آدرس www.ajmdc.ir نوع دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

توزیع 600 هزار لیتر سوخت در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 600 هزار لیتر سوخت سهمیه ای یارانه دار و 75 تن ذرت بین مرغداران شهرستان محمودآباد توزیع شده است.

بهرام مهدوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه این شهرستان در حال حاضر دارای 40 واحد مرغداری مجاز به ظرفیت تولید 673 هزار و 500 قطعه در هر دوره پرورش است، تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج هزار تن گوشت سفید در واحدهای مرغداری فوق تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی با بیان اینکه از واحدهای فوق، 7 واحد با سوخت نفتگاز و 33 واحد دیگر گاز سوز می باشند، افزود: به مرغداری هایی که با سوخت گاز فعالیت دارند جهت تهیه سوخت ذخیره جایگزین در فصل سرما مکاتبه گردیده است.

وی در پایان با بیان اینکه 7 واحد از تسهیلات بهینه سازی مصرف سوخت برخوردار شده اند، از صرفه جویی مصرف سوخت به مقدار 30 درصد در این واحدها خبر داد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: با اجرای عملیات مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای، خسارت ناشی از این آفت در باغات مرکبات شهرستان چالوس بطور چشمگیری کاهش یافته است.

یزدانقلی خزایی افزود: با پیگیری های مستمر و اجرای کلاس های آموزشی در مساجد و ...، عرصه های میدانی و باغات مرکبات از سوی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چالوس، در خصوص ضرورت انجام مبارزه مکانیکی، باغی، فنی و رعایت اصول بهداشتی در مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغات مرکبات، در حال حاضر جمعیت و پراکنش این آفت با توجه به وجود میزبان های حساس در ایستگاه های مستقر در شرایط جغرافیایی متفاوت (اقلیم های کوچک) به حداقل جمعیت رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس تصریح کرد: این در حالیست که با توصیه های تخصصی کارشناسان، اکثر باغداران نسبت به نصب تله های جلب کننده، چسب زرد و جمع آوری میوه های پیش رس در باغات مرکبات اقدام کرده اند، تا جایی که با آموزش صحیح و اصولی، برخی از مددکاران ترویجی در روستاها، گزارش ردیابی این آفت را نیز به این مدیریت گزارش می کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود با ادامه این روند بر تعداد مددکاران در روستاها افزوده و این آفت به وضعیت قابل کنترل و زیر آستانه خسارت برسد.

وی با بیان اینکه با آغاز برداشت میوه نارنگی در باغات تاکنون خسارتی از ناحیه این آفت بر روی میوه نارنگی مشاهده نشده، پیش بینی کرد در سالجاری از 150 هکتار باغات نارنگی این شهرستان بیش از 2000 تن میوه نارنگی عاری از آفت مگس میوه استحصال شود.

پیش بینی 2400 تن کیوی در آمل

مدیرجهاد کشاورزی آمل با اشاره به برداشت کیوی در شهرستان گفت: پیش بینی می شود در سالجاری بیش از دو هزار و 450 تن میوه کیوی از باغات کیوی شهرستان آمل برداشت شود.

مرتضی امینی افزود: شهرستان آمل دارای بیش از 198 هکتار باغ کیوی می باشد که 81 هکتار آن به صورت نهال و مابقی (117 هکتار) بارور است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل پیش بینی کرد: در سالجاری با میانگین عملکرد تولید 21 تن در هکتار بیش از 2450 تن میوه کیوی از باغات این شهرستان استحصال شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برداشت محصول کیوی شهرستان آمل در سالجاری از نیمه دوم آبان ماه امسال آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، بهترین نوع کیوی صادراتی را از نوع هایوارد عنوان داشت که به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعداد 267 نفر بهره بردار در باغات کیوی این شهرستان مشغول به فعالیت می باشند، میانگین ارزش ریالی محصول کیوی برای هر کیلوگرم را به صورت توافقی 12 هزار ریال اعلام داشت.

کد خبر 2178180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha