۴ آذر ۱۳۹۲، ۹:۰۵

حداقل 5 و حداکثر 8 رشته؛

هنوز تعداد رشته‌های مسابقات غرب آسیا نهایی نشده است

هنوز تعداد رشته‌های مسابقات غرب آسیا نهایی نشده است

مسئولان کمیته ملی المپیک در مورد تعداد رشته‌های مسابقات غرب آسیا هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال بازدید نمایندگان غرب آسیا (سه نفر) و شورای المپیک آسیا (یک نفر) از امکانات کیش و با توجه به درخواست یک سال پیش کمیته ملی المپیک برای میزبانی مسابقات غرب آسیا، امتیاز برگزاری این رقابت‌ها که از سال 2005 (دوحه قطر) تاکنون برگزار نشده بود، به ایران داده شد.

بعد از تصویب برگزاری چهارمین دوره مسابقات غرب آسیا در جزیره کیش اعلام شد که این رقابت‌ها در هشت رشته والیبال ساحلی، بسکتبال، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، تنیس روی میز، اسکواش و تنیس در هر دو بخش مردان و زنان (به جز والیبال ساحلی) برگزار می‌شود. البته مدتی بعد اینگونه عنوان شد که شاید تعدادی از این هشت تیم حذف شوند. در این مورد حتی از شمشیربازی، تنیس و اسکواش به عنوان رشته‌هایی که احتمال حذف‎شان وجود دارد نام برده شد اما دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک می‌گوید در مورد تعداد نهایی رشته‌ها و حتی رشته هایی که احتمال حذف‌شان وجود دارد هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده است.

اصغر رحیمی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: سیاست اصلی این است که مسابقات غرب آسیا را بعد از سال‌ها وقفه دوباره راه اندازی کنیم.حالا مسابقات را با چند رشته برگزار کنیم خیلی مهم نیست. اما مسلم است که حداقل پنج تیم و حداکثر هشت تیم در مسابقات شرکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: افشارزاده یکبار از امکانات کیش بازدید داشته است. روسای هشت فدراسیونی که احتمال حضورشان در مسابقات غرب آسیا وجود دارد هم باید بازدیدی از این جزیره داشته باشند. بعد از این بازدیدها و با توجه به امکانات کیش و نظرات روسا در مورد تعداد رشته‌های شرکت کننده در مسابقات به جمع بندی نهایی می‌رسیم.

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک تاکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی در مورد حذف برخی رشته‌ها از مسابقات غرب آسیا نهایی نشده است.

مسابقات غرب آسیا طی روزهای 29 فروردین ماه تا 6 اردیبهشت ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد. عراق، کویت، سوریه، قطر و لبنان دیگر کشورهایی بودند که متقاضی برگزاری این مسابقات بودند.

 

 

کد خبر 2181910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha