۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

مسئولین کرمانشاه در مناطق زلزله زده غرب استان حضور یافتند

مسئولین کرمانشاه در مناطق زلزله زده غرب استان حضور یافتند

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: جمعی از مسئولین استان شامل نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر ستاد بحران استان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر به همراه فرمانداران این شهرستان ها از مناطق زلزله زده بازدید و در جریان آخرین وضعیت زلزله زدگان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسوولان از طریق یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه قبل از حضور در شهرستان مرزی قصرشیرین، اقدام به بررسی هوایی شرایط مناطق زلزله زده کردند.

این گروه ظهر دوشنبه همچنین با حضور در اردوگاه های ایجاد شده از سوی جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری مردم در مدارس قصرشیرین، از نزدیک با مشکلات و کمبودهای آنها آشنا و در جریان مشکلات گروه های مختلف قرار گرفتند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس، در حاشیه بازدید از اردوگاه های اسکان اضطراری این شهرها اظهار داشت: هشت هزار تخته چادر برای اسکان زلزله زدگان اختصاص پیدا کرده است تا بتوانند از آن ها استفاده کنند.

سیدفتح الله حسینی یادآور شد: از این تعداد چادر، دو هزار تخته آن در شهرستان قصرشیرین میان زلزله زدگان توزیع شده است که یک هزار تخته آن در مناطق شهری و یک هزار تخته نیز در مناطق روستایی بوده است.

وی یادآور شد: در هر یک از شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز هلال احمر تا عصر امروز دوشنبه اقدام به برپایی سه هزار تخته چادر (دو هزار تخته در مناطق شهری و یک هزار تخته در روستاها) می کند تا مشکل کمبود جا برای اسکان مردم در شرایط بحرانی و اضطراری مرتفع شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت و تایید شورای تامین این سه شهرستان، جمعیت هلال احمر نسبت به توزیع وسایل گرمایشی (بخاری و چراغ نفتی) در میان ساکنان اردوگاه های اسکان اضطراری اقدام خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از نوشتن نامه های جداگانه به روسای جمهور و مجلس برای اعزام تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان های معین (لرستان، اصفهان و همدان) به مناطق در معرض خطر زلزله خبر داد.

محمد نجفی مدیرکل ستاد بحران استان کرمانشاه نیز از مردم مناطق زلزله زده خواست تا در صورت تکرار زمین لرزه خونسردی خود را حفظ و به شایعات نیز توجه نکنند.

وی همچنین از مردم خواست با توجه به اینکه چادرهای جمعیت هلال احمر بزرگ و گروهی است مردم درخواست دریافت انفرادی چادر برای نصب در اماکنی غیر از اردوگاهها را نداشته باشند.

کد خبر 2182445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha