۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

گودرزي در گفتگو با مهر:

انجام تعهدات ورزشي دولت دهم از حيطه وظایف دولت تدبير و اميد خارج است

انجام تعهدات ورزشي دولت دهم از حيطه وظایف دولت تدبير و اميد خارج است

همدان - خبرگزاري مهر: وزير ورزش و جوانان با اشاره به اينكه پايان رساندن تعهدات ورزشي دولت گذشته نياز به شش هزار میليارد تومان اعتبار دارد گفت: انجام تعهدات ورزشي دولت گذشته از حيطه اختيارات و وظایف دولت تدبير و اميد خارج است.

محمود گودرزي در حاشيه حضور خود در جمع روساي هيئت هاي ورزشي استان همدان، در گفتگوی اختصاصی و در پاسخ به سئوال مهر در خصوص ميزان تعهدات ايجاد شده از سوي دولت گذشته در بخش ورزش بيان داشت: سه هزار و 500 پروژه ورزشي در دولت گذشته كلنگ خورده و تعهد ايجاد كرده است که حداقل اعتباري كه براي اتمام ساخت آنها نياز است شش هزار ميليارد تومان است و این درحالیست که كل اعتبار وزارت ورزش وجوانان حدوود 600 مليارد تومان است.

وي  اذعان داشت: تعهدات ورزشي دولت گذشته به زودي زود قابليت اجرايي ندارد و اين پرو‍ژه ها متاسفانه انتظاراتی در استانها ايجاد كرده كه البته انتظاراتي به حق است اما انجام تعهدات ورزشي دولت هاي گذشته از حيطه اختيارات دولت تدبير و اميد خارج است.

وزير ورزش و جوانان ادر ادامه با اشاره به اینکه مفهوم جوانان امر فرابخشي است و اكنون در زير مجموعه ورزش در حال فعاليت است، گفت: ورزش با توجه به جذابيت هاي خود ممكن است بر بخش جوانان سايه بياندازد چراکه حل مشكلات جوانان اين گونه نيست كه يك سازمان بتواند مشكلاتشان را مرتفع كند.

گودرزي با اشاره به اینکه 23 موسسه و نهاد بايد در اين بخش خدمات رساني كنند و بيشترين مشكلات در بخش وام ازدواج است، گفت: جلوگيري از بروز مشكلات و ناهنجاري ها و مسائل ضروری است چراکه جوانان را تهديد مي كند و  در این زمینه نیز تنها يك نهاد نمي تواند پاسخگوي همه نياز آنان باشد.

وي ادامه داد: وام ازدواج را بايد بانك ها تقبل كنند و حوزه جوانان بايد در موسسه اي كه معاونت جوانان را شامل می شود ساماندهي شوند.

گودرزی با بیان اینکه رويكردهاي وزارت ورزش از جوانان به طور طبيعي به سوي حاشيه مي رود، گفت: بايد ابتدا رويكرد ها را به سوي حل مشكل جوانان برده و سپس مشكلات بخش ورزش را حل كرد.

وي اذعان داشت: برنامه بسياري در بخش حل مشكل وام در دست است ولي ارگان هاي ديگر نيز بايد كمك كنند چراکه باتوجه به كمبود اعتبار در حوزه هاي مختلف، طبيعتا با مشكلات اعتباري مواجه هستيم و با گشايش اعتبار بهتر مي توانيم خدمات رساني كنيم.

وي ادامه داد: با رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص برنامه هاي خود براي ديدارهاي تداركاتي تيم ملي فوتبال قبل از جام جهاني صحبت كرده ام و اميدوارم بتوانيم مساعدت لازم را انجام دهيم.

کد خبر 2184545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha