۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱

گودرزی در گفتگو با مهر:

انجام تعهدات ورزشی دولت دهم از حيطه وظایف دولت تدبير و اميد خارج است

انجام تعهدات ورزشی دولت دهم از حيطه وظایف دولت تدبير و اميد خارج است

وزير ورزش و جوانان با اشاره به اينكه پايان رساندن تعهدات ورزشی دولت گذشته نياز به شش هزار میليارد تومان اعتبار دارد گفت: انجام تعهدات ورزشی دولت گذشته از حيطه اختيارات و وظایف دولت تدبير و اميد خارج است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزي در حاشيه حضور خود در جمع روسای هيات‌های ورزشي استان همدان، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در همدان در خصوص ميزان تعهدات ايجاد شده از سوی دولت گذشته در بخش ورزش بيان داشت: سه هزار و 500 پروژه ورزشي در دولت گذشته كلنگ خورده و تعهد ايجاد كرده است که حداقل اعتباری كه براي اتمام ساخت آنها نياز است شش هزار ميليارد تومان است و این درحالیست که كل اعتبار وزارت ورزش وجوانان حدوود 600 مليارد تومان است.

وی اذعان داشت: تعهدات ورزشی دولت گذشته به زودی زود قابليت اجرايي ندارد و اين پرو‍ژه‌ها متاسفانه انتظاراتی در استانها ايجاد كرده كه البته انتظاراتي به حق است اما انجام تعهدات ورزشی دولت‌های گذشته از حيطه اختيارات دولت تدبير و اميد خارج است.

وزير ورزش و جوانان ادر ادامه با اشاره به اینکه مفهوم جوانان امر فرابخشي است و اكنون در زير مجموعه ورزش در حال فعاليت است، گفت: ورزش با توجه به جذابيت‌های خود ممكن است بر بخش جوانان سايه بياندازد چرا که حل مشكلات جوانان اين گونه نيست كه يك سازمان بتواند مشكلات‌شان را مرتفع كند.

گودرزي با اشاره به اینکه 23 موسسه و نهاد بايد در اين بخش خدمات رساني كنند و بيشترين مشكلات در بخش وام ازدواج است، گفت: جلوگيري از بروز مشكلات و ناهنجاري‌ها و مسائل ضروری است چراکه جوانان را تهديد می‌كند و  در این زمینه نیز تنها يك نهاد نمی‌تواند پاسخگوی همه نياز آنان باشد.

وي ادامه داد: وام ازدواج را بايد بانك ها تقبل كنند و حوزه جوانان بايد در موسسه‌ای كه معاونت جوانان را شامل می شود ساماندهی شوند.

گودرزی با بیان اینکه رويكردهای وزارت ورزش از جوانان به طور طبيعي به سوي حاشيه می‌رود، گفت: بايد ابتدا رويكردها را به سوي حل مشكل جوانان برده و سپس مشكلات بخش ورزش را حل كرد.

وی اذعان داشت: برنامه بسياری در بخش حل مشكل وام در دست است ولي ارگان‌های ديگر نيز بايد كمك كنند چرا که باتوجه به كمبود اعتبار در حوزه های مختلف، طبيعتا با مشكلات اعتباری مواجه هستيم و با گشايش اعتبار بهتر می‌توانيم خدمات رساني كنيم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص برنامه های خود براي ديدارهای تداركاتي تيم ملي فوتبال قبل از جام جهاني صحبت كرده‌ام و اميدوارم بتوانيم مساعدت لازم را انجام دهيم.

کد خبر 2184653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha