۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

آیت الله دری نجف آبادی :

کار اقتصادی دولت با توافق ژنو سرعت بیشتری بگیرد

کار اقتصادی دولت با توافق ژنو سرعت بیشتری بگیرد

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک مذاگرات ژنو را یک موفقیت بزرگ برای ملت مسلمان ایران دانست و گفت: با این توافق و رفع برخی تحریم های یک جانبه کار اقتصادی دولت تدبیر و و امید سرعت بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بیت المقدس اراک پیروزی نمایندگان ایران در مذاکرات ژنو را  بسیار ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: این توافق علاوه بر اینکه اقتدار ایران را نشان داد ، افق روشنی را برای کشور در مناسبات خارجی گشود.

وی لغو تحریم های جدید علیه ایران، محترم شمردن غنی سازی هسته ای در خاک ایران و آزاد شدن مقداری از دارایی های بلوکه شده  ایران را را از مهم ترین دستاوردهای این توافق دانست و گفت: با این موفقیتهاف دیگر نوبت مدیران دولت تدبیر و امید است که به وضعیت اقتصاد کشور سرو سامان دهند و آغاز گر حماسه اقتصادی باشند.

آیت الله دری نجف آبادی فزود: هر چند که اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از تجربیات خوبی برخوردار بودند اما پیروزی در مذاکرات هسته ای با مدیریت و محمایت حکیمانه مقام معظم رهبری و صبر و ایستادگی مردم ایران در برابر تحریم ها تحقق یافت.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره عنوان فرموده اند که ایران اسلامی به دنبال ساخت و تولید بمب اتم نیست و تولید هر نوع صلاح کشتار جمعی را با اتکا بر مواضع دین مبین اسلام از سوی هر کشوری حرام و به دور از اخلاق انسانی می دانند.

همه دنیا فهمید که زبان زورگویی و تحریم بی تاثیر است

امام جمعه اراک اظهار کرد: این توافق شش ماهه است و اگر دراین مدت غرب و در صدر آنها آمریکا به توافقات خود عمل کند جمهوری اسلامی نیز از جان و دل به توافقات و تعهدات خود عمل می کند.

وی با تاکید بر اینکه همه دنیا فهمید که زبان زورگویی و تحریم بی تاثیر است گفت: دستاورد مهم این توافقات در ژنو این بود که تیم مذاکره کننده به اعضای 1+5 نشان داد باید با ملت ایران با زبان تکریم سخن بگوید و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مسئولان و دولتمردان نباید تنها نظر محدود به عقب نشینی دشمنان از تحریم های اقتصادی علیه ایران باشد بلکه برای ارتقاء تولیدات داخلی بویژه در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت باید همواره تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: تشکیل بسیج مستضعفان با فرمان امام راحل و با هدف حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام و ارزش های انقلابی و اسلامی در برابر توطئه های شوم دشمنان بود.

بسیجی به لباس و نام نیست

خطیب  نماز جمعه اراک با تاکید بر اینکه بسیجی به لباس و نام نیست، بلکه در تمامی میادین تفکر بسیجی داشت افزود: بسیج در دوران انقلاب به ویژه هشت سال جنگ تحمیلی خدمات ارزنده ای به کشور کرد که امروزه باید از آن برای عمران و آبادانی بیشتر عرصه های مختلف جامعه استفاده شود.

وی در خصوص هشتم آبان و روز جهانی همبستگی با ملت مظلوم فلسطین گفت: به فرموده امام راحل سرزمین فلسطین پاره تن اسلام است و باید این سرزمین به دامن اسلام بازگردانده شود.

وی عنوان کرد: اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در روز قدس، نشانه زنده بودن جهان اسلام و ابراز آمادگی برای حمایت از این مردم بی دفاع است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مسلمانان جهان باید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین همنوا شده و فریاد مظلومیت فلسطین را به جهانیان برسانند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری 25 محرم و سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: آن حضرت به عنوان امام معصوم و حجت خدا بر روی زمین پس از حادثه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) ماموریت الهی داشت و می بایست آن را به سرانجام می رساند.

وی یادآور شد: افراد ظالمی که امام حسین(ع) و یارانش را به شهادت رساندند و اهل بیتش(ع) را به اسارت بردند سعی داشتند حادثه کربلا را تحریف کنند و وارونه جلوه دهند که حضور امام سجاد(ع) توطئه آنها را خنثی کرد و در بارگاه یزید لب به رسوایی امویان گشود.

کد خبر 2185122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha