۱۱ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۴

آیت الله دری نجف آبادی:

رمز موفقیت در بخش های مختلف همکاری و هماهنگی است

رمز موفقیت در بخش های مختلف همکاری و هماهنگی است

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف و هدایت به سمت تولید و پس انداز و افزایش درآمد ملی تنها با همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف و مردم امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، عصر چهارشنبه در همایش مشترک فرمانداران، روسای شوراها، اعضای شورای شهر، بخشداران، مسئولان و کارشنان حراست های استان مرکزی، با بیان اینکه مسئولیت ها و پست های امروز امانت های در دست ما است، گفت: امانتداری در اسلام از جایگاه ویژه برخوردار بوده و در آیات قرآن به امانتداری تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش و جدیت سبب موفقیت و رفع مشکلات می شود، افزود: این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی همه جانبه مسوولان و مردم در بخش های مختلف است.

 امام جمعه اراک با بیان اینکه در بسیاری از مواقع سرمایه ها از بین رفته و اصراف می شود، اضافه کرد: باید در زمینه های مختلف اصلاحاتی انجام دهیم و به جای مصرف بی حد و اندازه از هزینه ها بکاهیم.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر مدیریت و هدایت مصرف تا کاهش هزینه ها، گفت: باید تولید و پس انداز ملی و سرمایه گذاری وساختار بورس اصلاح شده و افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات اصلی چون اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان که همواره در جامعه وجود داشته و هنوز حل نشده است، افزود: در آستانه برنامه ششم توسعه باید دقت کرده و توانمندی های جامعه را شناسایی کنیم تا طرح های موفق تدوین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سرمایه ۷۰۰ میلیارد دلاری نفت در سال های گذشته با دنباله روی از برنامه های گذشته صرف شد، تصریح کرد: باید برنامه ریزیی انجام، تا با درآمد حاصل از نفت تا سال ها مشکلات کشور رفع می شد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: متاسفانه کشور در چرخه ای قرار گرفته که همواره مصرف کننده بوده و مصرف گرایی گسترش یافته است، که این چرخه باطل و غلط است.

وی با اشاره به افزایش نرخ تورم در کشور، اضافه کرد: اگر نرخ دلار را برای دو سال هم ثابت نگهداریم، با وجود تورم و ایجاد هزینه های مصرفی تغییری در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نمی شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه استان مرکزی باید الگوی بارز در زمینه های سرمایه گذاری، پس انداز، اشتغال، مسکن و غیره باشد، گفت: استان مرکزی با وجود صنایع فعال می تواند مولد برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر احداث زائرسرا برای استان های مختلف کشور در مشهد مقدس، افزود: استان مرکزی با همکاری شهرداری مشهد زمینی به مساحت ۹۶۴ مترمربع برای ساخت زائرسرا با مجوزهای قانونی دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری شهرداری مشهد ۱۰۰ میلیارد ریال اولیه برای مجوزها و دریافت زمین انجام شده است، گفت: در فاز اول و آغاز به کار این زائر سرا نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مردم استان مرکزی و خیرین و نیکوکاران همواره در بخش های مختلف حضور داشته و برای تامین اعتبار به ویژه در بخش عتبات همکاری مطلوبی نشان دادند که امید است، در احداث زائرسرای مشهد نیز یاریگر ما باشند.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به اهدای ۸۰۰ متر زمین در کربلای معلی توسط یکی از خیران در این شهر به استان مرکزی اشاره کرد و افزود: ساخت این حسینیه و زائرسرای مشهد کار مانگاری است تا افراد کم بضاعت جامعه نیز بتوانند برای زیارت مکانی برای سکونت داشته باشند.

کد خبر 2453599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha