۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۴۰

در اجلاس حوزه های علمیه کشور مطرح شد:

مخاطب روحانیون امروز به جای جامعه روستایی، آمریکا و جامعه اروپا هستند

مخاطب روحانیون امروز به جای جامعه روستایی، آمریکا و جامعه اروپا هستند

اراک – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اشاره به نقش روحانیون درمناسبات سیلسی کشور گفت: مخاطب امروز روحانیت دیگر جامعه روستایی کشور نیست بلکه امروز روحانیت ایران با قدرت در عرصه های مختلف حاضر و آمریکا و جامعه اروپا را خطاب قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر سه شنبه در دهمین اجلاس استانی حوزه های علمیه کشور در تجلیل از فرزانگان و فرهیختگان حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: روحانیون رسالت تبلیغی دین را عهده دارند، رسالتی که از پیامبر اعظم و ائمه معصومین به آنها به ارث رسیده است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: روحانیون در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تعیین کننده ای داشته اند و توانستند با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کنند.

وی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جایگاه واقعی روحانیت در جامعه تبیین شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب بود که روحانیت از روستاها خارج و در عرصه های ملی و بین المللی حاضر شدند.

آیت الله دری افزود: امروز به برکت انقلاب و انفاس قدسیه امام و شهدا روحانیت ایران در باب موضوعات مهم و بین المللی چون انرژی هسته ای سخن می گویند.

وی در ادامه تهذیب نفس، تبلیغ اسلام، قرآن و اهل بیت را رسالت روحانیون برشمرد و گفت: امروز روحانیت از جایگاه والایی در کشور برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به نقش استان مرکزی در تربیت علما و نخبگان دینی بزرگ در کشور افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست روحانی برخاسته از خاک استان مرکزی افتخار بزرگی برای این استان است این در حالیست که تربیت چنین علما و بزرگانی در استان مرکزی محدود به شخصیت امام نبوده چرا که هم اکنون نیز عالیترین پست قوه قضایه در دیوان عالی کشور توسط یکی از روحانیون این استان اداره می شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به تحولات حوزه های علمیه در سالهای اخیر گفت: روحانیت به لباسی که بر تن کرده و عمامه ای که بر سرگذاشته اند وظیفه دارند و باید از ارزشهای آن پاسداری کنند.

روحانیون پرچمدار جبهه  مقابله با جنگ نرم علیه ایران هستند

استاندار مرکزی گفت: علما و روحانیون حوزه های علمیه پرچمداران مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

محمد حسین مقیمی افزود: از ظهور اسلام تا امروز، علما نقش بسیار سنگینی در نشر و ترویج عقاید اسلامی داشته اند.

وی با اشاره به نقش علما شیعه در نشر مبانی اسلامی گفت: تربیت شدگان مکتب امام جعفر صادق در هر دوره ای که دشمنان و معاندان اسلام بالاخص فرهنگ شیعی تلاش می کردند که انحرافی در مسیر اسلام وشیعه ایجاد کنند با استفاده از فقه جعفری پاسخ لازم را به معاندان و دشمنان داده و به حفاظت و حراست از اندیشه های تشیع پرداختند.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: حوزه های علمیه و روحانیون پرچمداران مبارزه با جنگ نرم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اند و همواره نقش بسزایی در ترویج اندیشه های اسلامی و ادامه دهنده ائمه اطهار بودند.

مقیمی با اشاره به نقش روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران گفت: نقش روحانیت و علما در پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مدیریت و رهبری امام خمینی بر کسی پوشیده نیست و فعالیت این قشر در راستای نشر عقاید شیعه بود که انقلاب ایران را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: روحانیون مبارز انقلاب "ولایت فقیه " را مطرح کردند و برای تحقق پیروزی انقلاب اسلامی سالها زندان، تبعید و شهادت را به جان خریدند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: اگر ه حضور پر رنگ مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست اما اصل انقلاب حرکتی بود که با رهبری روحانیت به نتیجه رساند.

مقیمی یادآور شد: روحانیت بعد از انقلاب نیز با هوشیاری و دقت نظر بعد از انقلاب نیز با صدور اطلاعیه ها و اظهار نظرات خویش جامعه را همواره هدایت کرده اند.

2500 روحانی عضو مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مرکزی

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مرکزی نیز در این همایش گفت: همایش استانی تجلیل از فرزانگان و فرهیختگان حوزه های علمیه استان مرکزی با هدف تجلیل از روحانیون، ائمه جمعه و معممین بازنشسته استان مرکزی برگزار شده است.

حجت الاسلام عدالت افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 روحانی تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مرکزی هستند که در این همایش از 160 فرهیخته و خانواده های آنان تجلیل می شود.

وی با اشاره به ضرورت تکریم روحانیون میانسال و کهنسال در جامعه گفت: با توجه به تجربه و نقش روحانیون میانسال جامعه تجلیل از این افراد و معرفی آنها به عنوان اساتیدی که دارای تجربه کاری ارزشمند هستند یک ضرورت است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه استان مرکزی ادامه داد: تعداد زیادی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه استان مرکزی هم اکنون به علت کهولت سن و بیماری در بستر بیماری قرار دارند که دلجویی از آنها و سرکشی به خانواد ه های آنها باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد.

گفتنی است در این همایش که با حضور رئیس عالی مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور و مسئولین استان مرکزی برگزارد از 160 روحانی، امام جمعه، معمم و استاد حوزه علمیه استان مرکزی با اهدا هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 2259108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha