۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۳

آیت الله دری نجف آبادی:

پیشرفت استراتژیکی و آمادگی رزمی در گرو حفظ انسجام و معنویت نیروهای مسلح است

پیشرفت استراتژیکی و آمادگی رزمی در گرو حفظ انسجام و معنویت نیروهای مسلح است

مشهد - خبرگزاری مهر: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت حفظ انسجام نیروهای مسلح تاکید کرد: پیشرفت های موشکی، استراتژیکی و آمادگی رزمی نیروها در گرو حفظ انسجام و معنویت آنهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در مراسمی به مناسبت روز تکریم شهدا در جمع کارکنان ارتش در مشهد مقدس در محل مسجد الرضای لشکر77 پیروز ثامن الائمه با بیان اینکه شهدا برندگان اصلی مسابقه دنیا هستند بیان کرد: جهاد دری از درهای بهشت است که به خاطر جایگاه شهیدان خداوند ممتاز ترین پاداشها را به آنها می دهد.

وی با بیان اینکه شهیدان به ما درس تقوا می دهند افزود: طبق فرمایش حضرت علی (علیه السلام) جهاد لباس تقواست و هرکه با تقوا تر باشد از ارزش بالاتری برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تقوا را انگیزه معنوی در جهاد دانست و افزود: جهاد در مقابل بنی امیه، آمریکا ، اسرائیل ، داعش و تکفیری ها مسئله شخصی نیست و در این جهاد نیازمند یک زره محکم هستیم که هیچ راه نفوذی نداشته باشد و آن تقوای الهی است و در این زمینه باید طوری خود سازی کنیم که دشمن به هیچ وسیله ای راه نفوذ به اعتقادات و تمامیت ارضی ما نداشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی مسئله جهاد را مانع نفوذ دستگاهای امنیتی دشمنان به میهن اسلامی قلمداد کرد و اذعان داشت: ذلیل ترین ملت ها آن است که اجازه دهد دشمن حمله خود را انجام دهد و بعد به دنبال دفع آن باشید و این در حالی است که وظیفه ما جلوگیری از هرگونه حمله توسط دشمنان است و تهاجم دشمنان از بدو شکل گیری باید دفع شود.

وی آمادگی نیروی های مسلح را برای امنیت کشور بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: قوای نظامی ما باید آمادگی لازم را داشته باشند تا هر موقع مورد تهدید قرار گرفتیم بتوانیم با عکس العمل موفق دشمن را در خاک خودش زمین گیر کنیم و این مسئله عزت را به کشور می بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اهمیت حفظ روحیه در نبرد و ارزش غلبه در جنگ روانی بیان کرد: امروزه مسئله جنگ روانی بسیار مهم است و لازم است در این زمینه هوشیار باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه رزمندگان ما به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عزت جامعه اسلامی می اندیشند تصریح کرد: آنها همانند اصحاب امام حسین(ع) هستند که می گفتند ما حاضریم بارها در راه امام و ولایت کشته شویم.

وی افزود: در دوران شاهنشاهی می گفتند اگر شاه نباشد ایران تکه تکه خواهد شد اما این مسئله تنها ادعا بود زیرا همه ما مسلمانیم و در ایرانی بودن با یکدیگر اشتراک داریم و تنها آسیبهایی که به این کشور وارد شده است در دوران پادشاهان  بی کفایت قاجار و امثال آنها بوده است و ایران تنها به برکت ولایت فقیه که ریشه در ولایت ائمه دارد می تواند به جایگاه اصلی خود برسد و ما نیز 35 سال است که بر سر سفره ولایت فقیه نشسته ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری انسجام نیروهای مسلح و حفظ معنویت آنها را مسئله اساسی امنیت کشور دانست و یادآور شد:پیشرفت های موشکی و استراتژیکی و آمادگی رزمی نیروها و تقسیم وظایف و مسئولیت ها بین قوا و رشد صنایع نظامی در کنار رهنمود های مقام ولایت، نیروهای مسلح ما را به پیشرفت های امروزی رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان نیروهای مسلح نباید دغدغه ای جز حفظ امنیت کشور داشته باشند یادآور شد: مسوولین وظیفه دارند تا به گونه ای عمل کنند تا کارکنان نیروهای مسلح دغدغه معیشت نداشته باشند و پشتیبانی از آنان به شکل شایسته ای انجام شود.

 

کد خبر 2255632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha