۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۲۲

استاندار مرکزی:

عدم موفقیت مرحله اول هدفمندی یارانه ها ناشی از عملکرد سلیقه ای مدیران بود

عدم موفقیت مرحله اول هدفمندی یارانه ها ناشی از عملکرد سلیقه ای مدیران بود

اراک – خبرگزاری مهر: استاندارمرکزی با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با درس گرفتن از مرحله اول در سال جاری گفت: عدم موفقیت کامل فاز نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در کشور ناشی از عملکرد سلیقه ای مدیران و بی توجهی آنها به مصوبات قانونی موجود در راستای اجرای این طرح بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر روز شنبه با بیان این مطلب در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان آشتیان افزود: اجرای دقیق فاز دوم یارانه ها از اولویت های کاری دولت یازدهم در سالجاری است که باید با توجه به مفاد قانونی موجود اجرا شود.

وی اظهارداشت: اگر چه اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها اثرات خوبی در کشور برجای گذاشت اما عملکرد سلیقه ای و بی توجهی به مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی باعث شد تا نتوانیم به اهداف کامل این طرح در فاز نخست دست یابیم.

مقیمی با بیان اینکه اگر قانون در فاز نخست هدفمندی یارانه ها درست اجرا می شد امروز شاهد مشکلات اقتصادی این چنینی در کشور نبودیم گفت: عدم اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه ها باعث شد تا در کنار 27 هزار میلیارد تومان درامد ناشی از اجرای فاز هدفمندی یارانه ها دولت 41 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت کند و در ازای این امر 14 هزار میلیارد تومان بدهی سردست دولت بماند.

اجرای  هدفمندی یارانه ها خیر و برکت برای ملت ایران به همراه دارد

وی با بیان این که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی خیر و برکت برای ملت ایران به همراه دارد افزود: تجربه ثابت کرده هر جا بر اساس نظرات شخصی و بی توجهی به قانون عمل کردیم شکست خورده و چیزی جز گرانی، تورم و گرفتاریهای اقتصادی عایدمان نشده است.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: فرمانداران مجریان مو به موی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در باب هدفمندی یارانه ها هستند و باید این قانون را نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر در شهرستانهای استان اجرایی کنند.

مقیمی تاکید کرد: امروز می خواهیم قانون را اجرا کنیم و فرمانداران باید با اطلاع کامل از قانون هدفمندی یارانه ها و انتقال نقاط ضعف در راستای رفع اشکالات قانونی موجود نیز بکوشند.

وی ادامه داد: اجرای درست و دقیق هدفمندی یارانه ها در کنار اطلاع رسانی دقیق به مردم موجب می شود تا مردم با آگاهی از مفاد قانونی این طرح ضمن کمک به مجریان قانون از سطح توقعات خود کاسته و مسئولین را در ایجاد فضای بهتر زندگی یاری رسانند.

استاندار مرکزی با بیان این که طرح هدفمندی یارانه ها با هدف کمک به اقتصاد و تولید کشور اجرایی شد گفت: اگر 10 درصد سهم تولید از درآمد حاصل از یارانه ها پرداخت می شد نه تنها بخش تولید در کشور پویا می شد بلکه از تعطیلی کارخانجات نیز خبری نبود.

ارتقا بخش اقتصاد و فرهنگ شاخص ارزیابی مدیران استان در سال 93

استاندار استان مرکزی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب با انتخاب این نام در آغاز سال 93 حجت را بر مسئولین تمام کرده و بر همه مدیران از جمله فرمانداران است تا با توجه به این مهم در راستای تحقق آن تلاش کنند.

توجه به پیشرفت اقتصادی و ارتقاء فرهنگی مهمترین اولویت کاری استان مرکزی در سال 93 دانست و گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی باید با حرکت در چارچوب قانون بستر اجرایی شدن تعهدات دولت یازدهم به مردم را در استان فراهم کنند.

مقیمی ادامه داد: ارتقا سطح اقتصادی و فرهنگی شهرستان های استان مرکزی را با جدیت رصد می کنیم و این مهم به عنوان شاخص ارزیابی مدیران و فرمانداران استان است.

وی تاکید کرد: معاونت برنامه ریزی استانداری مرکزی به شدت این بخش را مورد ارزیابی قرار می دهد و در پایان سال از دستگاه های موفق در این حوزه تقدیر می شود.

هیچ نیروی انسانی ارزشمندی را خانه نشین نمی کنیم

استاندار استان مرکزی در ادامه از نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه هر جامعه برشمرد و گفت: در موضوع تغییر مدیران و فرماندران توجه به نیروهای انسانی که جای خود را به نیروهای تازه نفس می دهند اجازه نمی دهیم هیچ نیروی انسانی ارزشمندی در استان خانه نشین شود.

مقیمی بهره گیری از تجارب نیروهای انسانی سابق را از اولویت های کاری خویش برشمرد و گفت: محل فعالیت و اشتغال تمامی نیروهای گذشته قبل از واگذاری مسئولیت خویش به نیروی جدید از قبل تعیین شده و استفاده از تجارب ارزنده تمام این مدیران در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: امروز فرمانداران حاضر بر مسند فرمانداری و یا کسانی که تغییر کرده اند از تجارب بسیاری برخوردارند که از این تجارب با ارزش درراستای پیشبرد اهداف نظام در استان بهره می جوئیم این در حالیست که در گذشته نیروهای خوب انسانی کشور بعد از تغییرات خانه نشین شده و لطمات بسیاری را به جامعه مدیریتی کشور وارد می کردند.

استاندار استان مرکزی نیروی وزارت کشوری را شاخصه مهم انتخاب فرمانداران در دولت یازدهم برشمرد و گفت: استفاده از نیروی وزارت کشوری در مسند فرمانداریها باعث می شود تا با اتمام دوره فرمانداری این نیروها که تجارب بسیاری در حوزه اداره شهرستان ها دارند در استانداریها حضور یافته و به انتقال تجارب خود بپردازند.

مقیمی افزود: در صورت نبود نیروی وزارت کشوری ترجیح می دهیم اگر قصد استفاده از نیرویی را داشته باشیم ابتدا وی را به وزارت کشور منتقل سپس در مسند فرمانداری بگماریم.

وی در ادامه به رسالت خطیر فرمانداران در شهرستانها اشاره کرد و گفت: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستانها باید زمینه های توسعه شهرستانها در شاخصهای مختلف صننعتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... را فراهم آورند.

استاندار مرکزی تغییر فرمانداران را در دولت جدید امری بدیهی خواند و گفت: تغییر برخی مدیریت ها با روی کار آمدن دولت جدید خواسته به حق مردم است و بر دولت است تا با ایجاد تغییرانی زمینه رشد و شکوفایی منازق مختلف را فراهم کند.

پذیرش مسئولیت تنها یک شغل در نظام جمهوری اسلامی نیست

مقیمی در ادامه از پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان بک تکلیف الهی یاد کرد و گفت: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک شغل نیست بلکه تکلیف الهی است که باید به آن عمل کرد.

وی افزود: افرادی که مسئولیتی را در نظام جمهوری اسلامی ایران عهده می گیرند باید با در نظر گرفتن خدا متعال در راستای بهتر شدن شرایط زندگی مردم تلاش کنند .

استاندار استان مرکزی حرکت در چارچوب قانون و سیاستهای کلی دولت یازدهم را رسالت فرمانداران برشمرد و گفت: فرمانداران جدید باید ضمن برنامه ریزی جدید در راستای پیشبرد اهداف توسعه ای هر شهرستان در زمینه تکمیل کارهای مدیران قبل نز تلاش کنند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات اکبر شایسته فر تقدیر و محمود حسنی به عنوان فرماندار شهرستان آشتیان انتخاب شد.

کد خبر 2262301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha