۲۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۲۷

مقیمی در جمع خبرنگاران:

رسانه ها اجرای دقیق قانون یارانه ها را رصد کنند/ تغییر دیدگاه مردم در مصرف ضروری است

رسانه ها اجرای دقیق قانون یارانه ها را رصد کنند/ تغییر دیدگاه مردم در مصرف ضروری است

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: رسانه ها باید با نظارت دقیق اجرای قانون یارانه ها در استان مرکزی مجریان این طرح ملی را در راستای تحقق اهداف مهم پیش رو یاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر روز چهارشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان مرکزی افزود: نظارت بر اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها در فاز دوم این طرح یک ضرورت است و نباید اجازه دهیم بی توجهی به قانون سرنوشت فاز نخست هدفمندی یارانه ها را در فاز دوم نیز تکرار کند.

وی ادامه داد: با توجه به تبصره 22 قانون بودجه سال 93 مجلس به دولت اجازه داده تا در اجرای قانون هدفمندی یاارنه ها منابع حاصل از اصلاح قیمت کالا، خدمات و منابع یارانه ای را با استفاده از روشهای نقدی، غیرنقدی و بیمه ای با اولویت بخش تولید بین خانوارهای نیازمند تقسیم کند.

استاندار مرکزی درآمد 480 میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالا و خدمات را از اهداف کلی فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها برشمرد و افزود: از این مجموع این مبلغ 425 هزار میلیارد ریال باید در قالب یارانه نقدی و غیر نقدی به مردم پرداخت شود، 100 هزار میلیارد ریال در قالب کمک به بخش تولید، حمل و نقل و بهینه سازی مصرف انرژی و 48 هزار میلیارد ریال در بخش سلامت و بیمه هزینه شود.

یارانه نقدی صرفا به سرپرست خانوارهای نیازمند پرداخت می شود

مقیمی با بیان این که یارانه نقدی صرفا در این فاز به سرپرست خانوارهای نیازمند پرداخت می شود، افزود: در راستای تحقق این مهم کار ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی و جمع آوری اطلاعات درآمدی خانوارها از امروز به مدت 10 روز در سراسر کشور آغاز شده و مردم می توانند بر اساس نوبت های زمانی با دسترسی به اینترنت نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی از کلیه امکانات بخش دولتی و بخش خصوصی برای ایجاد بستر آسان ثبت نام از متقاضیان در سراسر استان بهره جسته ایم.

استاندار استان مرکزی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت ثبت نام از متقاضیان در روز نخست کار ثبت نام ها بیان داشت: خوشبختانه از امروز صبح تاکنون به جز یک مورد قطع ارتباط اینترنتی که ناشی از شلوغی شبکه بود مشکل دیگری ایجاد نشد که این مسئله هم با پیگیری سریع فرماندار اراک مرتفع شد.

ضرورت ثبت نام خانوارهای نیازمند دریافت یارانه

مقیمی در ادامه با اشاره به ضرورت ثبت نام خانوارهای نیازمند به دریافت یارانه و دقت نظر آنها در وارد کردن اطلاعات خود بیان داشت: به همان میزان که دولت بر ضرورت ثبت نام خانوارهای نیازمند که مبلغ یارانه دریافتی شان نقش تعیین کننده ای در زندگی انها دارد تاکید می کند از قشر متمول و برخوردار از موقعیت اقتصادی مطلوب می خواهد با در نظر گرفتن شرایط خاص حاکم بر کشور و جلوگیری از تورم در اجرای فاز دوم یارانه ها دولت را در راستای تحقق اهداف خود که همان تقویت چرخه تولید، افزایش درآمدها و رفع مشکلات اقتصادی کشور است یاری رسانند.

وی در ادامه با اشاره به بهره مندی خانوارهای نیازمند از مزایای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت سعی دارد با کنترل مصرف بسیار بالای انرژی توسط افراد متمول جامعه که از امکانات رفاهی خوب به واسطه ثروت در اختیار برخوردارند اعم از خودروی مدل بالا و مسکن بزرگ که باید انرژی بسیاری را صرف گرم کردن و خنک کردن آنها کرد شرایطی فراهم کند تا تمامی اقشار جامع بتوانند عادلانه از این امکانات برخوردار شوند.

تغییر دیدگاه  مردم در بخش مصرف یک امر ضروریست

استاندار استان مرکزی با بیان این که مردم ایران مردم مصرف گرا هستند و تغییر دیدگاه مردم در بخش مصرف یک امر ضروریست افزود: ارزان بودن پول نفت تولیدی در کشور باعث شده تا کشور ایران به کشوری مصرف گرا تبدیل شود.

مقیمی یادآور شد: در حال حاضر مردم ایران 3 برابر مردم چین، دو برابر و نیم مردم ژاپن، 2.4 برابر مردم اروپا سوخت مصرف می کنند و این معضل باید هر چه سریعتر چاره اندیشی شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج الگوی مصرف در کشور گفت: آنها که در بخش فرهنگی جامعه فعالیت دارند باید دولت را در راستای ترویج فرهنگ الگوی مصرف یاری کرده و رسانه ها نقش بسیار خوبی در این زمینه می توانند داشته باشند.

گفتنی است  446 دفتر پیشخوان دولت و کافی نت در استان مرکزی آماده ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه در فاز دوم یارانه ها هستند که از این تعداد 101 دفتر را دفاتر پیخوان دولت شهری، 275 دفتر را دفاتر IT روستایی و 70 دفتر را کافی نت ها تشکیل می دهند.

کد خبر 2267708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha