۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶

مقیمی:

ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه آسان باشد/ 446 مرکز آماده ثبت نام از متقاضیان در استان مرکزی

ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه آسان باشد/ 446 مرکز آماده ثبت نام  از متقاضیان در استان مرکزی

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی بر ضرورت ایجاد بستر ثبت نام آسان متقاضیان دریافت یارانه در فاز دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرد و گفت: تکریم مردم در مراکز ثبت نام مردم امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر روز سه شنبه با بیان این مطلب در نشست ستاد هدفمندی یارانه های استان مرکزی افزود: ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها رسالت بزرگی است که از سوی دولت بر عهده مسئولین کشور نهاده شده و باید این رسالت به بهترین وجه ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای دریافت یارانه صرفا در اختیار سرپرست خانواده است گفت: سرپرست خانوار می تواند نسبت به عدم ثبت نام از فرد یا افرادی از مجموع خانواده خویش نیز اقدام کند.

استاندار مرکزی با اشاره به گستره تبلیغات دولت و رسانه ها برای انصراف افراد از دریافت یارانه گفت: کسانی که انصراف می دهند باید مطمئن باشند که نیازی به این پول ندارند و با انصراف خود اجازه توسعه فعالیت های اقتصادی را به دولت بدهند.

تبلیغات منفی صورت گرفته در خصوص حذف یارانه ها به هیچ وجه درست نیست

مقیمی ادامه داد: تبلیغات منفی صورت گرفته در خصوص حذف یارانه ها به هیچ وجه درست نیست و اگر کسی احساس می کند این پول تاثیری در روند اداره امور زندگی اش دارد حق قانونی برای برخورداری از این مزایا دارد و کسی نمی تواند مانع آن شود.

استاندار مرکزی عدم اجرای دقیق قانون را عامل عدم موفقیت دولت در اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها برشمرد و گفت: در اجرای فاز دوم باید قانون مو به مو اجرا شود تا اشتباهات فاز نخست مجدد تکرار نشود.

وی با اشاره به عدم همخوانی درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها و هزینه های دولت اظهارداشت: تقاضای دولت مبنی بر انصراف اقشار متمول از یارانه ها صرفا بخاطر به تعادل رساندن درآمدها و هزینه هاست  و دولت نمی خواهد علیرغم مجوز قانونی برای افزایش قیمت ها با شیب تند در فاز دوم فار زیادی بر بدنه جامعه وارد سازد.

 

 

استاندار  مرکزی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات ستاد هدفمندی یارانه ها به صورت مستمر در طول ماه گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو این ستاد باید شخصا در جلسات حضور یابند و در صورت عدم امکان حضور در برخی جلسات باید نسبت به انتخاب جانشین تام الاختیار برای خویش اقدام کنند.

مقیمی همچنین در ادامه بر ضرورت تسریع در اجرای کارهای مردم در طول 10 روز مهلت ثبت نام از مردم توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: نباید در این 10 روز به بهانه ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه ها کار مردم روی زمین بماند.

رئیس جمهور تکلیف را بر حامیان خود مشخص کرد

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به تلاشهای دولت یازدهم در شفاف سازی و نقش انصراف مردم از دریافت یارانه ها گفت: مردمی که به دولت یازدهم رای داده و رئیس جمهور را باور دارند می دانند که با انصراف از یارانه ها و سپردن این مبلغ به دولت کسی متضرر نمی شود و ورود این پول به چرخه تولید بخش قابل توجهی از مشکلات مردم را حل می کند.

مقیمی تاکید کرد: در ماده 21 قانون هدفمندی یارانه ها مصوب 15 دی ماه 88 دولت اجازه دارد در سال 93 منابع حاصل از اصلاح قیمت کالاها و منابع یارانه ها را با استفاده از انواع روشهای پرداختی نقدی و غیر نقدی و خدمات بیمه ای بین خانواده های هدف و نیازمند توزیع کند.

استاندار مرکزی در ادامه بر ضرورت آمادگی مدیران دستگاه های اجرایی استان از ساعت 24 امشب برای ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه ها در استان تاکید کرد و گفت: باید از ساعت اولیه همه آماده باشند و با شروع ثبت نام از کارکنان خود نسبت به بررسی وضعیت سرورها و چگونگی وضعیت اینترنت و باز شدن سایت ثبت نام مطلع و با آگاهی از عیوب موجود نسبت به رفع سریع آنها توسط کارشناسان اقدام کنند.

حدود 200 نقطه روستایی استان مرکزی آماده ثبت نام اینترنتی یارانه ها

مدیرکل دفتر فناوری، خدمات، ارتباطات و امنیت استانداری مرکزی از آمادگی 200 نقطه روستایی استان مرکزی برای ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه ها در روستاها خبر داد.

شهاب حیدری ادامه داد: 155 نقطه روستایی استان مرکزی از گذشته از امکانات ارتباط اینترنتی برخوردار بوده و با تلاشهای صورت گرفته 48 نقطه روستایی جدید نیز از این امکانات برخوردار شده اند.

وی افزود: در روستاهای عدم برخودار  از امکانات ارتباطات اینترنتی نیز مقرر شده فرمانداران، بخشداران و دهیاران زمینه ثبت نام آسان مردم را در این مراکز فراهم کنند.

 

 

مدیرکل دفتر فناوری، خدمات، ارتباطات و امنیت استانداری مرکزی ادامه داد: در راستای تکریم مراجعان به مراکز ثبت نام کننده دستورات لازم مبنی بر ایجاد امکانات رفاهی اعم از استقرار صندلی و ... صادر شده و با مراکزی که این امکانات را برای مراجعان فراهم نکند به شدت برخورد می شود.

446 مرکز اماده ثبت نام  از متقاضیان دریافت یارانه در استان مرکزی

رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان مرکزی نیز گفت: 446 دفتر پیشخوان دولت و کافی نت در استان مرکزی آماده ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه در فاز دوم یارانه ها هستند.

احمد آباقری افزود: از این مجموع 101 دفتر را دفاتر پیخوان دلت شهری، 275 دفتر را دفاتر IT روستایی و 70 دفتر را کافی نت ها تشکیل می دهند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل پرونده از ثبت نام کنندگان در دفاتر پیشخوان دولت خواستار افزایش قیمت ثبت نام از متقاضیان از دو هزار تومان به 3 هزار و 500 تومان  شد و گفت: در راستای اقدامات صورت گرفته تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز پیشخوان و کافی نت ها صورت گرفته است.

ثبت نام از مددجویان کمیته امداد در 24 مرکز ویژه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز از آمادگی این نهاد برای ثبت نام از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد و گفت: 24 مرکز در سراسر استان مرکزی به صورت ویژه از مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ثبت نام می کنند.

محسن ولیئی ادامه داد: از مجموع این مراکز 4 مرکز در اراک، 4 مرکز در آشتیان، یک مرکز در تفرش، 3 مرکز در خمین، یک مرکز در خنداب، یک مرکز در دلیجان، یک مرکز در زرندیه، 4 مرکز در ساوه  یک مرکز در شازند و 2 مرکز در محلات می باشند.

وی یادآور شد: 175 نیروی انسانی در این مراکز از 7:30 صبح لغایت 20:30 دقیقه شب در طول 10 روز نسبت به ثبت نام متقاضیان اقدام می کند.

کد خبر 2267048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha