۲۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰

گزارش مهر/

تب داغ یارانه در استان مرکزی/ صنعتگران منتظر بهبود شرایط به نفع صنعت هستند

تب داغ یارانه در استان مرکزی/ صنعتگران منتظر بهبود شرایط به نفع صنعت هستند

اراک - خبرگزاری مهر: تب هدفمندی یارانه ها، انصراف و ثبت نام و امید به بهبود وضعیت صنعت و تولید در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها، مسائلی است که این روزها نقل محافل در استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان مرکزی به واسطه صنعتی بودن و داشتن بیش از دو هزار و 700 واحد صنعتی، بیشترین درگیری را در مرحله اول هدفمندی یارانه ها داشت و از سوی دیگر به واسطه کارگری و دانشجویی بودن بیشترین نیاز را به یارانه هایی داشت که ماهیانه به مردم واریز شد.

با این حال با آغاز موج جدید انصراف از دریافت یارانه ها، اقشار مختلف و برخوردار استان از ثبت نام نکردن نام خود در فرم ها خبر دادند.

انصراف بخشی از اساتید دانشگاههای استان مرکزی از دریافت یارانه

پس از استاندار مرکزی و معاونانش از دریافت یارانه ها، نمایندگان مردم استان در مجلس، جامعه پزشکی استان اعلام انصراف از دریافت را انتشار داد و اکنون بخشی از جامعه دانشگاهی استان و اساتید بسیجی استان انصراف خود را از دریافت یارانه ها اعلام داشته و بر حمایت از دولت برای پیشبرد برنامه های خود در حوزه صنعت، کشاورزی و سلامت تاکید کردند.

کمال باقری یکی از اساتید دانشگاه اراک و بسیجی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نیت ما از انصراف پرداختن دولت به بهبود وضعیت صنعت و کشاورزی استان است افزود: استان مرکزی در زمینه صنعت توانمندی های بالایی دارد که به دلیل حمایت نشدن در مرحله اول هدفمندی اکنون نیازمند حمایت بیشتر برای رونق گرفتن تولید و صادرات دارند.

سوء مدیریت ها کمر صنایع را شکست

منوچهر توسطی رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی نیز در گفتگویی با بیان اینکه، متاسفانه سیاست های سوء مدیریتی و خود تحریم های داخلی از علل اصلی شکسته شدن کمر صنایع بوده گفت: اکنون توجه به صنایع و تقویت روابط بخش دولتی و صنعتی یک ضرورت است و باید با شناخت درست از صنعت و شکل حمایت رونق دوباره به آن بخشید.

وی با تاکید بر اینکه اکنون که انصراف از ثبت نام به اسم رونق صنعت و کشاورزی مطرح می شود باید یارانه ها در این بخش هزینه شود گفت: صنایعی که می توانند در سایه حمایت دولت در مسیر کارآفرینی، ایجاد اشتغال و صادرات کار کنند امروز با مشکلات حاد اقتصادی روبرو هستند.

وی نقدینگی را مهمترین مشکل پیش روی بخش صنعت برشمرد و گفت: صنعتگران استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور، منتظر بهبود شرایط به نفع صنعت و تولید هستند.

شهروندان متمکن ثبت نام نکنند/ تاثیر مستقیم کاهش ثبت نام ها در صنعت استان

از سوی دیگر استان مرکزی چون سایر استان ها در اولین روز ثبت نام به سر می برد و مسئولین منتظرند تا عملکرد مردم را در حمایت از دولت و صنعت و کشاورزی با کاهش ثبت نام ها ببینند.

مسلم پورقاسمیان فرماندار اراک در گفتگویی با خبرنگار مهر با بیان اینکه اراک مشکلی برای ثبت نام خانوارهای نیازمند ندارند گفت: با این حال از شهروندانی که تمکن مالی دارند و می توانند بدون یارانه ها زندگی و هزینه های خود را جبران کنند خواهشمند است از ثبت نام خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش ثبت نام ها زمینه ای برای توجه بیشتر به نیازمندان واقعی است افزود: به توجه به صنعتی بودن اراک کاهش ثبت نام ها تاثیر مستقیمی در بهبود تولید و رونق صنعت استان خواهد داشت و از این منظر مردم باید با وسواس بیشتری به سراغ ثبت نام بروند.

دایر شدن بیش از 400 مرکز ثبت نام نیازمندان یارانه در استان

اکنون در استان مرکزی به جز رایانه های خانگی مجهز به اینترنت که می تواند برای ثبت نام خانواده ها برای ثبت نام مورد استفاده قرار گیرد، بیش از 400 مرکز ثبت نام در نقاط مختلف استان اعم از شهرها و روستاها دایر شده است تا امور نیازمندانی که به دلیل عدم تمکن مالی قصد ثبت نام دارد این فرصت محفوظ باشد.

کد خبر 2267213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha