۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

توسطی:

بی رونقی فضای کسب و کار حیات صنعت استان مرکزی را تهدید می‌کند

بی رونقی فضای کسب و کار حیات صنعت استان مرکزی را تهدید می‌کند

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: بی رونقی فضای کسب و کار حیات صنعت استان مرکزی را به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور تهدید می کند.

منوچهر توسطی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نبود بازار کار به علت بی رونقی فضای کسب و کار باعث شده تا شاهد بروز مشکلات بسیار پیش روی بخش صنعت استان مرکزی باشیم.

وی ادامه داد: نبود بازار  فروش محصولات تولیدی از جمله مشکلات پیش روی بخش صنعت است که اشتغال و تولید را در این واحدها را با چالش مواجه کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی در ادامه از عدم تامین نقدینگی به عنوان دیگر مشکل پیش روی بخ صنعت د راستان مرکزی یاد کرد و گفت: افزایش 40 درصدی نرخ تورم در کشور ارزش سرمایه در گردش صنعتگران را کاهش داده و باعث شده تا فعالان این بخش نتوانند با خیال آسوده به امر تولید بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش قدرت صنعتگران در عرصه تولید گفت: کاهش ارزش سرمایه در گردش تولیدکنندگان در پی افزایش نرخ تورم کشور از یک سو و مشکلات موجود بر سراراه تامین نقدینگی لازم از سوی بانکها از سوی دیگر قدرت تولید را در واحدهای صنعتی کاهش داده است.

توسطی افزود: متاسفانه صنعتگران برای تامین نقدینگی مورد نیاز از طریق تسهیلات بانکی یا با مشکل تامین وثیقه ملکی روبرو هستند یا نرخ بالای تسهیلات که عمدتا 25 درصد است روبرو هستند مشکلات عمده ای که موجب بالا رفتن هزینه تولید از یک سو و و پایین آمدن قدرت رقابت حتی در مقابل محصولات وارداتی چینی از سوی دیگر شده است.

بخش خصوصی باید تاوان سوء مدیریت های دولتی را بدهد

وی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات مدیریتی فراروی بخش تولید حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: هرساله بخش خصوصی باید تاوان سوء مدیریت های دولتی را بدهند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی ادامه داد: سوء مدیریت های دولتی به لحاظ عدم کنترل تورم بالاخص در دولت پیشین باعث شد تا صنعتگران امروز با چالشهای اساسی روبرو شوند.

توسطی با اشاره به طرح افزایش حقوق و دستمزد کارگران نیز گفت: مدیران صنعتی بخش خصوصی نیز به این مهم توجه ویژه دارند چرا که باور دارند رضایت کارگر از حقوق و دستمزدش موجب افزایش انگیزه آنها در انجام کار و ارائه کار بهتر می شود اما واقعیت ها را هم باید همه باور کنند.

وی ادامه داد: مسئولان پاسخ دهند یک مدیر واحد تولیدی که از یک سو با تورم 40 درصدی و کاهش ارزش سرمایه در گردش روبروست چگونه می تواند در کنار سود کم حقوق کارگران خود را تا این حد بالا ببرد؟

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی با بیان این که به برکت برخی سیاست های اقتصادی دولت قبل صنعت استان مرکزی دچار بحران شدید شده است گفت: صنعت استان مرکزی با مسکن های موقت حالش روبه بهبودی نمی رود و نیازمند چاره اندیشی اساسی برای جبران آنچه هست که بر سرش آمده است.

کد خبر 2248917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha