۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸

مقیمی:

اولویت صنایع استان مرکزی به کارگیری جوانان بومی باشد/ صاحبان صنایع از نیروهای متعهد استفاده کنند

اولویت صنایع استان مرکزی به کارگیری جوانان بومی باشد/ صاحبان صنایع از نیروهای متعهد استفاده کنند

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی بر بکارگیری نیروی انسانی بومی در صنایع استان تاکید کرد و گفت: اولویت صنایع استان باید به کارگیری جوانان بومی و تحصیل کرده استان باشد.

محمدحسین مقیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیش از دو هزار واحد صنعتی استان افزود: تامین نیروی انسانی در کلیه شرکتهای خصوصی و دولتی استان مرکزی در چارچوب قوانین و مقررات موجود و با اولویت بومی بودن صورت پذیرد.

صاحبان صنایع از نیروهای متعهد استفاده کنند

وی افزود: وجود نیروی انسانی متخصص در مراکز تولیدی و خدماتی و نیز ماندگاری سرمایه های انسانی بومی با تجربه و کارآمد در این مراکز از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار مرکزی گفت: صاحبان صنایع باید از وجود نیروهای جوان و فارغ التحصیل متعهد در استان که اکثر قریب به اتفاق آنان در دانشگاههای معتبر کشور علم اندوزی نموده اند و اکنون آماده بهره برداری از علم و تخصص خویش می باشند استفاده کنند.

کاهش نرخ بیکاری متخصصین

مقیمی افزود: این امر علاوه بر کاهش نرخ بیکاری متخصصین، باعث ایجاد انگیزه در منابع انسانی و همچنین حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی صنایع استان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشتغال زایی از طریق صنعت گردشگری تاکید کرد و یادآور شد: استان مرکزی علاوه بر درخشش صنعت، در بخش گردشگری مناطق بکر و مستعدی دارد که با جذب گردشگر می توان صنعت گردشگری و اشتغال زایی را فراهم کرد.

شهر نراق به عنوان شهر ویژه تاریخی

استاندار مرکزی تالاب بین المللی میقان، سراب عباس آباد، غار چال نخجیر دلیجان را از جمله جاذبه های گردشگری استان دانست و ادامه داد: شهر نراق نیز که در سال گذشته در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به عنوان شهر ویژه تاریخی تصویب شد به رونق گردشگری استان کمک شایانی می کند.

وی به شهر تفرش شهر دکتر حسابی ها اشاره کرد و گفت: با توسعه زیر ساختهای لازم می توان شهرستان تفرش را به قطب گردشگری در استان و حتی کشورتبدیل نمود.

مقیمی افزود: شهرستان تفرش از جمله مناطق دارای ظرفیت مناسب طبیعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری در کشور می باشد که در صورت توسعه زیر ساختهای لازم می تواند نقش مؤثری جهت ارتقاء صنعت گردشگری در استان ایفاء نماید.

استاندار مرکزی بیان کرد: در این راستا مجتمع فرهنگی، سیاحتی طاق نصیرا که یکی از پروژه های مصوب در منطقه است در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در حال احداث می باشد و برای تکمیل نیازمند اعتبارات لازم ملی و استانی بالاخص از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور می باشد.

مقیمی در پایان ابراز کرد: باید تلاش شود با در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

کد خبر 2270712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha