۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۹

رجایی:

صنعت استان مرکزی با اجرای نادرست سیاستهای اصل 44متضرر شد

صنعت استان مرکزی با اجرای نادرست سیاستهای اصل 44متضرر شد

اراک – خبرگزاری مهر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت استان مرکزی با اجرای نادرست سیاستهای اصل 44متضرر شد گفت: با اجرای نادرست این سیاستها صنعت استان مرکزی آسیب دید و خصوصی ساز ی نتوانست شرایط خوبی را برای استان مرکزی بوجود آورد.

به گزارش خبرنگارمهر، عباس رجایی ظهر شنبه با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری استان مرکزی افزود: عدم اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی در استان صنعتی مرکزی لطمات جدی بر پیکره صنعت این استان وارد کرد.

وی با بیان این که در اجرای این سیاستها آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری در استان اجرایی نشد افزود: مشکلات ناشی از خصوصی سازی در استان مرکزی جدی است و حل این مشکلات نیازمند راهکارهای اساسی و قانونی است که باید در سایه همدلی و دلسوزی جامعه مدیریت استان ارائه شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به جدا بودن صنعت از مجموعه استان مرکزی و مشکلات موجود در آن گفت: تا زمانی که صنعت با استان مرکزی یکی نشده و با یکدیگر گرده نخورند مشکلات موجود همچنان وجود خواهد داشت.

مدیریت جهادی ویژگی های خاص خود را دارد

رجایی با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال فرصتی ایجاد شده تا با مطالعه اصل 44 قانون اساسی و تبیین راهکارهای لازم برای اجرای دقیق آن گامی موثردر جهت پیشبرد اهداف این مهم در استان برداریم.

وی با بیان این که مدیریت جهادی ویژگی های خاص خود را دارد افزود: تحقق این مهم نیازمند انعطاف پذیری لازم در مدیریت ها و تصمیم گیری هاست.

نماینده مردم اراک و کمیجان در ادامه با بیان این که استان مرکزی استانی است که علیرغم پتانسیل ها و ظرفیت های در اختیار نتوانسته نسبت به جذب سرمایه های خارج از استان و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در خود موفق عمل کند افزود: باید در سال اقتصاد و فرهنگ شرایطی فراهم شود که سرمایه های موجود به راحتی از استان فرار نکنند.

رجایی ادامه داد: باید با ایجاد بسترهای سرمایه گذاری ها در استان مرکزی زمینه های حل مشکلات اقتصادی و بیکاری را در این استان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: ریسک پذیری اصل لازم در ایجاد بسترهای سرمایه گذاری است بسترهایی که باید مجلس نیز برای فراهم شدن آنها دست به کار شده و گیرهای قانونی را از پیش پای سرمایه گذاران بردارد.

تدوین سیاستهای کلی راهبردی حوزه کشاورزی در مجلس

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تدوین سیاستهای کلی راهبردی حوزه کشاورزی در کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خبر داد و گفت:  تدوین این سیاستها تا پایان اردیبهشت ماه امسال در کمسیون به پایان می رسد و بعد از ارائه به هیات رئیسه مجلس در خرداد ماه امسال نیز نسخه ای از آن به مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد.

رجایی تعیین نیازهای قانونی بخش کشاورزی، رفع قانون های دست و پاگیر این بخش، توسعه روابط دانشگاه با بخش کشاورزی و ...را از جمله موارد مورد توجه در این سیاستها برشمرد.

پویایی اقتصاد استان مرکزی ضروریست

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت پویایی اقتصاد استان مرکزی تاکید کرد و گفت: باید با توجه به این بخش زمینه توسعه اقتصاد، اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

قاسم عزیزی افزود: اقتصاد مقاومتی باید در سالجاری در سایه مدیریت جهادی و فرهنگ کردن اقتصاد مقاومتی بیش از پیش در استاان عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی است و آثار توسعه صنعتی این استان باید برای مردم آن ملموس باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیگانگی صنعت را با استان مرکزی ناشایست دانست و گفت: این مهم در سایه بی توجهی مدیران صنعتی و مردم  استان به احقاق حقوقشان ناشی شده است.

عزیزی در ادامه بر ضرورت نیاز سنجی بودجه استان از خرداد امسال تاکید کرد و گفت: مدیران باید با نیاز سنجی بودجه ای خود زمینه دفاع از بودجه استان را در مجلس برای نمایندگان فراهم کنند چرا که در مدت کوتاه ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس و زمان بررسی ان این امکان از نمایندگان استان گرفته می شود.

کد خبر 2264480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha