۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۵۳

رجایی:

کار، سرمایه و فناوری سه مولفه اصلی تولید است/بیش از 20 میلیارد دلار واردات طی دو سال گذشته

کار، سرمایه و فناوری سه مولفه اصلی تولید است/بیش از 20 میلیارد دلار واردات طی دو سال گذشته

اراک-خبرگزاری مهر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار، سرمایه و فناوری سه مولفه اصلی تولید است گفت: تولید حاصل سه مولفه کار، سرمایه و فناوری بوده و در چهارچوب نظام مدیریتی شکل می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رجایی عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان مرکزی با تاکید بر اینکه سه مولفه مذکور در کشور با مشکلات مواجه است، گفت: در بحث سرمایه امروز نقدینگی کشور در مسیر تولید نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی و صنعت دو رکن اصلی در جامعه است، ادامه داد: با بررسی های انجام شده متوسط سرمایه گذاری در سال های گذشته سه تا چهار درصد سرمایه ناخالص داخلی و صنعت دو و نیم درصد و بخش خدمات عدد بزرگی را به خود اختصاص داده است.

رجایی با تاکید بر اینکه تولید محور اصلی بسیاری از مسایل را می تواند به عهده گیرد، اضافه کرد: سیستم بانکی کشور علی رغم اینکه هزینه های مالی به سرمایه گذاری تا 50 درصد رسیده و این باید حل شده و نیازمند کار است.

وی ادامه داد: رونق تولید زمانی است که سرمایه به سمت تولید آمده و بازده تولید افزایش و شرایط مهیا شود.

نرخ تسهیلات بانکی تعریف نشده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تعریف نداشتن نرخ تسهیلات بانکی، گفت: تورم و آثار آن مشکلات را پیچیده می کند و باید صندوق توسعه ملی را به روش صحیح طرح کنیم تا مشکلات رفع شود.

رجایی با بیان اینکه اگر 20 شغل مولد را به وسیله سرمایه سرگردان در استان ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات در بخش اشتغال رفع می شود، افزود: اقدام خصوصی سازی در شرایط بدی در کشور انجام شد و دولت باید شرایط را برای سرمایه گذاری نوین فراهم کند.

نگاه به بازنشسته ها جدی است

وی با بیان اینکه امروز نیروی جوان و کارآمد با علم روز نمی تواند در عرصه تولید حاضر شود، اضافه کرد: نگاه به بازنشسته ها چه در دولت و غیر دولت جدی بوده و می توانند مولد اشتغال شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد هزار میلیارد تومانی استان مرکزی و تامین درآمد مازاد این استان، گفت: این به معنی گردش نقدینگی صدها هزار میلیارد تومانی است.

بیش از 20 میلیارد دلار واردات طی دو سال گذشته

رجایی با تاکید بر تنظیم روابط کار که در هیچ دولتی به آن پرداخته نشده است، اظهار کرد امروز در دریافت مالیات مشکل داریم، نظام مالیاتی بیمار بوده و فرار مالیاتی در جامعه مشهود است.

وی با اشاره به بیش از 20 میلیارد دلار واردات طی دو سال گذشته، افزود: کالاهای اساسی و ماشین آلات مختلف از جمله واردات است.

نظارت بر صندوق سرمایه ملی با قواعد طولانی و حداقل دو سال زمان برای یک طرح تولیدی برای سامان گرفتن و نداشتن استانداردهای لازم برای واردات و ایجاد کارگروه ویژه اشتغال استان با نگاه کارشناسی از پیشنهادات نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بود.
 

کد خبر 2284063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha