۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۵۴

مقیمی:

عدم موفقیت دولت در اجرای فاز دوم یارانه ها عملکرد همه بخشها را زیر سوال می برد

عدم موفقیت دولت در اجرای فاز دوم یارانه ها عملکرد همه بخشها را زیر سوال می برد

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: عدم موفقیت دولت در اجرای موفق فاز دوم یارانه ها عملکرد همه بخشها از جمله دولت و مجلس را زیر سوال می برد و همه در این شکست دخیل خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر روز شنبه با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال 93 افزود:  اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها طبق قانون یک ضرورت است و کسی حق ندارد این طرح را بدون توجه به مصوبات قانونی موجود اجرا کند.

وی اضافه کرد: عدم توجه به مصوبات قانونی باعث شد تا فاز نخست هدفمندی یارانه ها به اهداف خود دست نیابد لذا بایدبا توجه به این مهم اجرای دقیق و مو به موی قانون هدفمندی یارانه ها در اولویت کاری مسئولان باشد تا بتوانیم به اهداف مهم آن در فاز دوم دست یابیم.

مقیمی کاهش مصرف انرژی، افزایش درآمد اقشار آسیب پذیر و رونق تولید را سه هدف بزرگ طرح هدفمندی یارانه ها برشمرد و گفت: متاسفانه بی توجهی به قانون هدفمندی یارانه ها در فاز نخسن موجب شد تا هزینه پرداختی به خانوارها در قالب یارانه به علت تورمی که در سایه بی تدبیری ها بوجود امد دردی از قشر محروم و نیازمند جامعه برطرف نکند.

استاندار استان مرکزی گفت: باید با توجه به اهدافی که قانونگذار در طرح هدفمندی یارانه ها دنبال کرده از بروز خسارات جبران ناپذیر ناشی از بی توجهی به قانون موجود جلوگیری کرده و اجازه ندهیم خسارات جبران ناپذیر بر بدنه اقتصاد جامعه وارد شود.

مقیمی با تاکید بر این که کسی حق ندارد خلاف قانون هدفمندی یارانه ها قدمی در اجرای آن بردارد گفت: اگر قانون اجرا شود آثار پر خیر و برکتی عاید مردم و کشور می شود که قابل توجه است.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی بالاخص فرمانداران شهرستان های استان خواست توجه به قانون را اصل مهم و اساسی پیش روی خود در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قرار دهند و افزود: امروز بخش تولید در استان صنعتی استان مرکزی با چالش های بسیاری روبروست که رفع این چالش ها از دامن بخش تولید استان همت همه جانبه مدیران را می طلبد.

استاندار استان مرکزی خطاب به مدیران استان گفت: همه مدیران استان باید با یکدیگر هم قسم شده و در راستای تحقق اهداف فاز دوم هدفمندی یارانه ها که کاری سنگین و حساب شده است اقدام کنند.

اخلاق اصل لازم در مدیرت جهادی است

استاندار  استان مرکزی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان سال " اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری گفت: بیانات مقام معظم رهبری در نخستین ساعات تحویل سال نو و همچنین سخنرانی ایشان در جمع زائران مشهد الرضا باید چراغ راه مدیران کشور باشد.

مقیمی با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای تحقق اهداف سال جاری و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: مدیریت جهادی مورد توجه رهبر انقلاب در ابعاد مختلف مدیریت ساختاری، مدیریت رفتاری و مدیریت زمینه مورد توجه است.

وی ادامه داد: در مدیریت ساختاری مدیران باید به مدیرت برای جلب رضای خدا، مدیریت برای جلب رضای مردم و مدیریت در چارچوب نظام اداری اسلامی تلاش کنند.

استاندار مرکزی در ادامه به بعد رفتاری مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز مدیران باید خودباوری را در خود پرورش داده و با پر کاری و تحول آفرینی در کارها موجبابت پویایی و سرعت عمل را در مجموعه های کاری خود فراهم کنند.

مقیمی در ادامه به بعد زمینه ای مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: مشارکت پذیری اصل لازم در تحققق اهداف مدیریت ها در این بخش است و مدیری می تواند به موفقیت در این بخش دست یابد که مشارکت تمامی احاد جامعه را در راستای تحقق اهداف پیش رو طالب باشد.

وی تاکید کرد: اخلاق لازمه مدیریت جهادی در جامعه است و مدیریت جهادی زمانی می تواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند که به ارزشهای جهادی توجه کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: توجه به ارزشهای دینی و بالاخص مباحث مربوط به بیت المال رمز موفقیت یک مدیر جهادی است.

مقیمی با اشاره به شاخصهای مدیریت جهادی گفت: مدیریت برای رضای خدا و مردم، قانونمداری، اتکار به کار کارشناسی و تخصصی، توجه به ارزش کار و نیروی انسانی، استفاده از فناوری های نوین برای خدمت به مردم از جمله شاخصه های مدیریت جهادی است.

وی تاکید کرد: در مدیریت جهادی باید به مدیریت مشارکتی، ارزشمدار، تغییر در روابط انسانی و اثر بخش توجه شود و ایمان، اعتقاد، اخلاص عمل، همت مضاعف، انعطاف پذیری، فروتنی، شجاعت و پویایی مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از تولیدات داخلی اولویت کاری مدیران در سال 93

استاندار استان مرکزی در ادامه بر ضرورت استفاده از تولیدات داخلی در سال 93 از سوی مدیران تاکید کرد و گفت: باید با توجه به این مهم و در اولویت قرار دادن بهره گیری از تولیدات داخلی در راستای رفع نیاز دستگاه های اجرایی در راستای کاهش هزینه ها و تقویت بنیه تولید داخلی همت گماشت.

مقیمی با اشاره به قیمت بالای کالاهای خارجی در مقایسه با تولیدات داخلی گفت: مدیران باید با حذف خریدهای خارجی غیر ضروری از لیست خرید های خود کشور را در مسیر پویایی اقتصادی و تولید بیشتر یاری کنند.

وی ادامه داد: خرید های خارجی تنها در صورتی جایز است که نیاز موجود در داخل تولید نمی شود در غیر این صورت مورد پذیرش نیست.

استاندار استان مرکزی با اشاره به عدم موفقیت اجرای اصل 44 قانون اساسی به لحاظ بی توجهی ها به واگذاری بخش صنعت به بخش خصوصی غیر کارآمد گفت: متاسفانه در واگذاری صنایع به بخش خصوصی در اجرای اصل 44 قانون اساسی شتاب زده عمل کرده و صنایع را یا به بخش خصوصی ناکارآمد واگذار کردیم و موجبات تعطیلی صنعت را فراهم کردیم و یا بخشی که هم اکنون نیمه جان در حال فعالیت است خریدارانش نیمه خصوصی اند.

مقیمی عدم نظارت بر عملکرد بخش خصوصی را عامل عدم موفقیت این بخش دانست و گفت: بعد واگذاری ها چون نظارت دقیقی بر عملکردها نبود این بخش هر جور خواست صنعت را چرخاند و باعث شکل گیری مشکلات بسیار شد.

وی در ادامه از همدلی خوب حاکم بر مجموعه استان مرکزی خبر داد و گفت: امید با تقویت این همدلی اتحاد بتوانیم اهداف سال 93 و منویات مقام معظم رهبری را در طول سال محقق کنیم.

استاندار استان مرکزی همچنین در این نشست از خدمات ستاد تسهیلات نوروزی و دستگاه های عضو این ستاد تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 2264376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha