۱۱ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۵۲

مقیمی در گفتگو با مهر:

اقتصاد و فرهنگ در گرو حضور مردم/ برای اجرایی شدن سیاستهای ابلاغی، دولت اجرای امور را به دست مردم بسپارد

اقتصاد و فرهنگ در گرو حضور مردم/ برای اجرایی شدن سیاستهای ابلاغی، دولت اجرای امور را به دست مردم بسپارد

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: تحقق اهداف والای سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" جز در سایه حضور گسترده مردم در تمامی عرصه ها محقق نمی شود.

محمد حسین مقیمی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مجموعه مدیریت استان مرکزی با لبیک به شعار امسال که به عنوان  " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری نام گرفت در تلاش است تا تمامی اهداف مورد نظر ولی فقیه در سال 93 را با همکاری و همدلی تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان عملیاتی کند.

وی با اشاره به موقعیت صنعتی استان و کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با در برداشتن بالغ بر دو هزار و 800 واحد صنعتی یکی از قطب های صنعتی مهم کشور است که باید با تقویت بنیه اقتصادی صنایع و حمایت از صنعتگران بستر رشد و پویایی سرمایه های خفته در این خطه را فراهم کنیم.

ضرورت برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاران جدید

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاران جدید در حوزه صنعت و تلاش در جهت ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری در استان مرکزی گفت: رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان مرکزی به واسطه قرار گرفتن در شاهراه های ارتباطی کشور و نزدیکی به پایتخت بسیار است فقط باید شرایطی فراهم شود که این سرمایه ها در استان تجمیع و در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید بکار گرفته شوند.

مقیمی با بیان این که توجه به تولید و اشتغال بستر ساز توسعه اقتصادی استان خواهد بود گفت: نباید اجازه دهیم برخی مشکلات و محدودیت ها مانع از حضور سرمایه گذاران در استان شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقم معظم رهبری در روزهای پایانی سال 92 گفت: با ابلاغ این سیاستها در سال گذشته جلساتی چند پیرامون برنامه ریزی جهت تحقق این سیاستها با مدیران دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد و امیدواریم با بهره گیری از امکانات موجود استان و سرمایه گذاری های لازم کمبودهای احتمالی مرتفع شود.

استاندار مرکزی در ادامه به ظرفیت های کشاورزی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی علاوه بر برخورداری از موقعیت صنعتی در بخش کشاورزی و تولیدات این بخش نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد که با برنامه ریزی در این حوزه نیز می تواند گامی اساسی در راستای تحقق سال اقتصاد و فرهنگ بردارد.

ضرورت افزایش بهره وری بخش کشاورزی

مقیمی با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری بخش کشاورزی افزود: استان مرکزی استانی برخوردار از آب و هوای مناسب برای کشت گونه های مختلف محصولات کشاورزی است که کارنامه خوبی هم در حوزه تامین نیاز کشور به انواع محصولات کشاورزی و دامی دارد.

وی ادامه داد: باید با شناخت مشکلات و موانع این بخش و تلاش در جهت رشد فعالیت های بخش کشاورزی اهداف اقتصادی سال 93 را در این بخش نیز محقق کنیم.

استاندار مرکزی با بیان این که اقتصاد و فرهنگ دو مقوله به هم پیوسته و ادغام شده است گفت: تمامی اهداف اقتصادی سال 93 در سایه توجه به بخش فرهنگ و اجرای برنامه های فرهنگی چون اصلاح الگوی مصرف مردم در بخشهای مختلف است.

مقیمی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی برخواسته از مردم است ودر طول 35 سال اخیر به همه ثابت شده هر جا مردم محکم و استوار پای کار آمدند چیزی جز موفقیت و سربلندی عاید نظام نشده است.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اهداف سال اقتصاد و فرهنگ باید دولت در بخش سیاستگذاری و برنامه ریزی وارد شود و اجرای امور را به دست مردم بسپارد همچون شیوه ای که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بکار گرفت شد و در آن مردم با آوردن سرمایه های خود به میدان کمک شایانی به توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور کردند.

استاندار مرکزی ترویج فرهنگ وقف را از نیازهای فعلی کشور برشمرد و گفت: باید با تقویت حضور مردم در عرصه های مختلف تولیدی و فرهنگی به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: در سال 93 نیز اقتصاد و فرهنگ در سایه حضور گسترده و همه جانبه ملت ایران محقق می شود ملتی که باید با صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت توجه به تولید داخلی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی داخل گفت: باید با افزایش کیفیت تولیدات داخلی زمینه افزایش رغبت مردم به استفاده از تولیدات داخل را افزایش داد.

فرهنگ سازی در عرصه خرید تولیدات داخل توسط مردم نیازمند عزم جدی جامعه مدیران

مقیمی افزود: فرهنگ سازی در عرصه خرید تولیدات داخل توسط مردم نیازمند عزم جدی جامعه مدیران است چرا که این مهم ضمن تقویت بنیه تولید کنندگان داخلی کاهش هزینه ها و رفع مشکل بیکاری را در جامعه موجب می شود.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: تقویت این ارتباط نیز خود کار فرهنگی مهمی است که درنهایت توسعه اقتصادی و تقویت بنیه مالی دانشگاهها را به دنبال خواهد داشت.

استاندار استان مرکزی با اشاره به وجود دانشگاه های بزرگ و دانشجویان بسیار در استان مرکزی گفت: نباید با نادیده گرفتن سرمایه های علمی پول استان برای انجام تحقیقات علمی و صنعتی به خارج از استان و گاه خارج از کشور برود.

مقیمی افزود: توجه به ایجاد شرکت های دانش بنیان و تقویت این شرکت ها از دیگر مواردی است که به تحقق اهداف سال اقتصاد و فرهنگ در استان مرکزی کمک می کند.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی در کشور تاکید کرد و گفت: توجه به آموزه های دینی کمک بسیاری به ارتقا فرهنگی جامعه خواهد کرد.

استاندار مرکزی افزود: دین مبین اسلام دینی کامل با آموزه های ارزشمند بسیار است که توجه به آنها و بکارگیری این آموزه ها نقش بسیاری در ارتقا فرهنگ جامعه خواهد داشت.

مقیمی با اشاره به اعلام آمادگی سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در راستای تحقق اهدف سال 93 گفت: خوشبختانه عزم ملی ایجاد شده و باید با یک مدیریت جهادی در راستای تحقق منویات رهبری گام برداشت.

دنبال کسی هستیم که بتواند سیاستهای نظام و دولت را اجرا کند

استاندار استان مرکزی همچنین در خصوص برنامه های کاریش در بعد تغییر مدیران دستگاه های اجرایی استان در سال 93 گفت: خیلی دنبال تغییرات به آن معنا که همه تغییر کنند نیستیم بلکه دنبال کسی هستیم که بتواند سیاستهای نظام و دولت را اجرا کند.

مقیمی با بیان این که خوشبختانه امروز ظرفیت های مدیریتی بسیار خوبی در استان  موجود است افزود: نیروهای مدیریتی سرمایه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که باید از آنها در درست استفاده شود.

وی با بیان اینکه تغییر مدیران دستگاه های اجرایی توسط وزارت خانه ها صورت می گیرد افزود: اگر چه تغییر مدیران دستگاه های اجرایی در اختیار وزارت خانه ها ست اما دوست داریم مدیرانی در جمع جامعه مدیریتی استان داشته باشیم که علاوه بر آنکه سیاستهای نظام و اجرای برنامه های دولت را در دستور کار خود دارد به دغدغه های مردمی نیز بها دهد.

تغییر مدیران دستگاه های اجرایی توسط وزارت خانه ها صورت می گیرد

استاندار استان مرکزی گفت: امروز مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی جامعه ماست که حل آنها نیازمند حضور مدیرانی با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی است تا این مشکلات مرتفع و از سرمایه های موجود در کشور استفاده شود.

وی با بیان این که حل مشکل بیکاری و تلاش در راستای تحقق آن باید در راس کار مدیران استان باشد گفت: وقتی مردم از درآمد خوب و مکفی برخوردار باشند حاضرند بخشی از این درآمد را صرف امور فرهنگی کنند همچون کاری که در گذشته توسط مردم صورت می گرفت و نتیجه اش ساخت مساجد، مدراس، بیمارستان ها  و مرمت امامزاده های بسیار در کشور بود.

استاندار مرکزی یادآور شد: توسعه اقتصادی و فرهنگی استان مرکزی در سال 93 از اولویت های کاری این استان است و برتمامی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی است تا با تلاش در راستای این مهم منویات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانند.

 

کد خبر 2262430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha