۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱

استاندار مرکزی:

تحول نظام اداری ضرورتی اجتناب ناپذیر درکشور است

تحول نظام اداری ضرورتی اجتناب ناپذیر درکشور است

اراک - خبرگزاری مهر: استاندارمرکزی گفت: تحول در نظام اداری یک ضرورت اجتناب ناپذیر در دستگاه های اجرایی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار استان مرکزی صبح چهارشنبه با بیان این مطلب در جشنواره شهید رجایی استان مرکزی گفت: جشنواره شهید رجایی که هر ساله با هدف شفاف سازی ، تشویق مدیران، نهادینه کردن وجدان کاری و تقدیر از برترین دستگاه های اجرایی برگزار می شود عامل خوبی برای رقابت دستگاه های اجرایی و ارتقا سطح عملکرد دستگاه های اجرایی به شمار می رود.

محمد حسین مقیمی ادامه  داد: مدیران باید با اهتمام بیشتر و برنامه ریزی دقیق در سال آتی به رفع کاستی ها و تحقق اهداف و سیاستهای دولت کمک کرده و تلاش کنند تا با توجه به ثمرات و اجرای مثبت جشنواره شهید رجایی کلیه دستگاه های اجرایی در ارزیابی عملکرد 92 حضوری پررنگ داشته باشند.

وی در ادامه از تحول در نظام اداری به عنوان یک ضرورت پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: ایجاد تحول در نظام اداری ضرورتی اجتناب ناپذیر و مورد توجه تمامی دولتهای بوده به گونه ای که این مهم در سیاستهای ابلاغی رهبر انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

تحول در نظام اداری از اولویت های کاری دولت یازدهم است

استاندار استان مرکزی با بیان این که تحول در نظام اداری از اولویت های کاری دولت یازدهم است افزود: امید است با اجرایی شدن برنامه های اصلاحاتی و طرح ارزیابی عملکرد شاهد تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران در این حوزه باشیم.

مقیمی ادامه داد: با توجه به این که نظام اداری هر حکومت مبین نگرش دولت به نحوه اداره و مدیریت آن کشور است نقش نظام اداری در ساختارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاثیرش در تحقق اهداف نظامهای کلان به اندازه ای است که باید گفت بدون این نظام دسترسی دولتها به اهداف کلان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: سرعت کم اصلاح نظام اداری در سطوح مختلف باعث شده تا نتوانیم موفقیت چندانی در این حوزه کسب کنیم.

استاندار استان مرکزی با اشاره به نقش محرکی نظام اداری در توسعه کشور و استان مرکزی گفت: سرعت کند تحول اداری و اجرای برنامه های این بخش باعث شده تا ساختار نظام اداری در بسیاری از جهات به جای نقش محرک نقش مانع در توسعه باشد.

عدم اصلاح نظام اداری موجب کندکردن مسیر توسعه کشور

مقیمی با بیان این که عدم اصلاح نظام اداری موجب کندکردن مسیر توسعه کشور و هدر رفت منابع موجود شده افزود: این مهم نقش بسزایی در راستای عدم تحقق اهداف چشم انداز توسعه داشته است.

وی باتاکید بر ضرورت نظارت بر عملکرد دستگاه ههای اجرایی گفت: تدوین نظام مدیریت عملکرد در دستگاه های راهبری، نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه ها، تدوین گزارشهای سالانه، نظارت بر اقدامات اصلاحی و تشویقی و تنبیهی در دستگاه ها ضروریست.

استاندار استان مرکزی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت:  سال 93 آغاز سال حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و بر همه مدیران است تا از ابتدای سال زمینه های اجرایی شدن اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی را در استان فراهم کنند.

مقیمی با اشاره به شرایط پیش روی دولت در زمان تحویل دولت پیشین و مشکلات اقتصادی موجود گفت: بر همه مدیران است تا با شناسایی مشکلات و نقصان ها و تلاش در جهت رفع آنها زمینه پیشبرد امور اقتصادی را در استان و کشور فراهم کنند.

استاندار استان مرکزی همچنین ضمن گرامیداشت 22 اسفند و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدیران نظام باید همواره خود را از رهروان شهدا دانسته و سعی کنند با خدمت در عرصه های مختلف ادامه دهنده راه خون شهدا باشند.

مقمیی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر مسئولین در اجرای وظایف محوله بیان داشت: مسئولین باید با یاد کردن از ایثارگری ها و رشادت های شهدا در مناسبتها و برنامه های مختلف فراموش نکنند امورز هر آنچه داریم از خود گذشتگی شهداست.

وی تاکید کرد: عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران امروز مدیون خون شهدایی است که با از خودگذشتگی نام و آوازه ایران را در جهان بلند کردند.

کد خبر 2255028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha