۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

مقیمی:

تقویت امنیت عمومی مهمترین پیش نیاز تحقق حماسه اقتصادی است

تقویت امنیت عمومی مهمترین پیش نیاز تحقق حماسه اقتصادی است

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: تقویت امنیت عمومی از مهمترین پیش نیازهای تحقق شعار حماسه اقتصادی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی صبح  یکشنبه در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی که در محل میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی برگزار شد، یکی از مهمترین پیش نیازهای تحقق شعار حماسه اقتصادی را تقویت امنیت عمومی در جامعه دانست و گفت: این وظیفه بیش از هر نهادی بر عهده نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه نیروی های انتظامی باید نیز باید در چار چوب قوانین مدون امنیت و آسایش عمومی افراد در جامعه را به بالاترین سطح ممکن ارتقاء دهند بیان کرد: این امر قطعا امنیت روانی جامعه را در پی خواهد داشت.

استاندار مرکزی گفت: استاندارد سازی رفتار پلیس از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش شود با همسان کردن رفتار نیروها شاخصه هایی همچون خیرخواهی، صبوری و پاکدامنی مورد توجه قرار گیرد.

نیروی انتظامی در ارتباط و تعامل همیشگی با جامعه است

مقیمی بیان کرد: نیروی انتظامی در ارتباط و تعامل همیشگی با جامعه است و از این رو توجه به اهمیت تسلط بر مهارت های رفتار اجتماعی نیازمند آموزش در خصوص چگونگی رفتار و ارایه الگویی مشخص برای رفتار است که این همان استاندار سازی رفتار پلیش است و باید سعی شود که رفتار پلیس ایران الگوی رفتار کشورهای منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همواره در ویترین قضاوت قرار دارد، گفت: پلیس با تمام شئونات زندگی مردم درگیر است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اقتدار برای پلیس لازم است بیان کرد: این اقتدار باید همراه با رحمت و رافت باشد و آنها باید آموزش ببینند که در بدترین شرایط نیز به خود مسلط بوده و رفتار مناسبی از خود نشان دهند.

مقیمی یکی از دستاوردهای کلان ناشی از حرکت به سوی دانش محوری را رویکرد جدید به نام "پلیس جامعه محور " دانست و گفت: نمونه در حال تحقق این رویکرد، در پلیس ایران قابل مشاهده است.

وی گفت: پلیس ایران به موازات برنامه های پنج ساله توسعه کشور و در پی تغییرات اساسی و گسترده در معیارهای اجتماعی جامعه ایران چون انفجار جمعیت، انفجار اطلاعات و انفجار انتظارات ضرورت بازنگری در درون سازمان و ارزیابی الگوهای پلیس را پذیرا شده است و با تغییر نقش خود به نهاد واسط بین مردم و حاکمیت به سوی جامعه محوری گام نهاده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ملت ایران به جان بر کفانی که با تقدیم شهدای بسیاری در دوران دفاع مقدس از این مرزو بوم دفاع کردند و هم اکنون نیز در عرصه تامین نظم و امنیت در جامعه بویژه مبارزه با مواد مخدر و اراذل و اوباش شهدای گرانقدری را نثار نظام می کنند افتخار می کنیم.

کد خبر 2252384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha