۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۱۰

در ایام نوروز؛

افزایش 10 درصدی تخلفات حادثه ساز / کاهش 4 درصدی اعمال جریمه در استان مرکزی

افزایش 10 درصدی تخلفات حادثه ساز / کاهش 4 درصدی اعمال جریمه در استان مرکزی

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی ازافزایش 10 درصدی تخلفات رانندگی حادثه ساز و کاهش 4 درصدی اعمال جریمه ها در ایام نوروز 93 در استان مرکزی خبر داد.

مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه وعدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی بیشترین علت را در تصادفات ایام نوروز سالجاری داشته است.

وی افزود: در ایام نوروز 93 با کاهش 40 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان مرکزی نسبت به سال گذشته همراه بوده ایم.

سرهنگ حسنی بیان داشت: بیشترین تصادفات حاصله در ساعات شب و در محورهای اراک – سلفچگان و ساوه – همدان رخ داده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی همچنین سرعت غیر مجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان وسیله نقلیه را از بیشترین تخلفات رانندگی در این ایام عنوان کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مدت زمان اجرای طرح انتظامی، ترافیکی، 237 خودرو به جهت تخلفات رانندگی حادثه ساز در استان مرکزی توقیف شده اند.

وی ابراز داشت: تست سلامت روحی و روانی رانندگان نیز در تمامی پاسگاه ها و تیم های عملیاتی ویژه در پلیس راه اجرا شده که با رانندگان متخلف طبق قانون برخورد صورت گرفته است.

سرهنگ حسنی اضافه کرد: سامانه پیامكی 110120 پلیس راهور ناجا نیز در این ایام به منظور تقدیر از رانندگان حمل و نقل عمومی و یا گزارش رفتارهای حادثه ساز آنها فعال بوده که مسافران استقبال خوبی از این طرح نموده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارگانهای مربوطه در طرح انتظامی، ترافیکی نوروز 93 ( از 25 اسفند سال گذشته تا 17 فروردین ماه سالجاری) از حداکثر توان عملیاتی و اجرایی خود برای اجرای هرچه بهتر این طرح نوروزی استفاده نموده اند و این طرح با رضایت هموطنانمان روبرو بوده است.

کد خبر 2266106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha