۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰

آیت‌الله ‌دری‌‌نجف‌آبادی:

مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء خدمتی ارزشمند در راستای توسعه فعالیت های دینی است

مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء خدمتی ارزشمند در راستای توسعه فعالیت های دینی است

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ساخت مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء خدمتی ارزشمند در راستای توسعه و گسترش فعالیت های دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، روز پنج شنبه در جریان بازدید خبرنگاران استان مرکزی از مجتمع حوزوی در حال ساخت خاتم الانبیاء و حوزه ها و مدارس علمیه شهر اراک گفت: فعالیت های فرهنگی و دینی راهی برای حرکت و پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به ساخت مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء اراک بیان کرد: این مجتمع حوزوی بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش فعالیت های علمی و دینی در جامعه و جذب همچنین رفع نیاز استان در حال ساخت است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه حوزه امام خمینی اراک مکانی با قدمت ۲۰۰ ساله و خشت و گلی است و جوابگوی نیاز های حوزه های علمیه به دلیل کمبود امکانات نیست، بیان کرد: بنا بر این تصمیم به ساخت یک مجتمع حوزوی گرفته شده که علاوه بر نیاز استان نیاز استان های همجوار و حتی کشور را برآورده کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بیان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت است که کلیه امکانات رفاهی و آموزشی و فرهنگی برای طلاب خواهر و برادر در آن دیده شده است.

تحریم های ظالمانه علیه ایران توطئه ۱+۵ است

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران بیان کرد: این تحریم ها پشنهاد ۱+۵ به پشورای امنیت است که باید هر چه زودتر برداشته شود.

وی ادامه داد: آنها با اینکه می دانند رهبر انقلاب اسلامی ایران استفاده از سلاح های هسته ای و ساخت بمب اتم را حرام دانسته باز هم تحریم ها را بر نداشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی این تحرم ها را توطئه امریکا و دست نشانده هایش دانست و بیان کرد: باید توطئه در ارتباط با این تحریم‌ها شکسته شود، اعضای گروه ۱+۵ نیز از هرچه زودتر این مذاکرات را به نتیجه برسانند.

این مقام مسئول این تحریم ها را بی عدالتی بر علیه ایران دانست و بیان کرد:  امروز می‌بینیم اسرائیل و برخی دیگر از کشورهایی که عضو آژانس نیستند، در زمینه ساخت بمب اتمی فعالیت می‌کنند ولی هیچ مخالفتی علیه آنها نمی شوداما جمهوری اسلامی ایران که خود جزو پیشنهاد دهندگان خلع سلاح کشتارهای جمعی در منطقه است را به ساخت بمب متهم کرده و شدیدترین تحریم‌ها را ‌علیه کشورمان اعمال می‌کنند.

موضوع فقاهت در دین از مسایل مهم امت اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فقاهت در دین از موضوعات و مسایل مهم در ارتباط با فرهنگ اسلامی است، بیان کرد: حیات امت اسلامی به فقاهت در دین است چرا که  اگر فقاهت را از اسلام بگیریم، اسلام را از اسلام گرفته‌ایم.

امام جمعه اراک دستیابی به معرفت دینی و تحقیق و پژوهش در این زمینه را ضروری دانست و ادامه داد: جامعه اسلامی نیازمند فقاهت و معرفت در دین نیاز است و به آنها اجازه داده است با تحقیق و پژوهش به معرفت دینی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز به رهبری فقیهی عادل و عالم به پیروزی رسید بیان کرد: حضرت امام خمینی رحمه الله با آینده نگری و هوشیاری در زمانی که ظلم و ستم بیداد می کرد تحولی عظمیم در دنیا به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه به برکت حشور و فعالیت این بزرگ مرد تاریخ امروز شاهد موجو اسلام خواهی و امواج خروشان انقلاب اسلامی در دنیا هستیم بیان کرد: بسیاری از انقلاب های دینا برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

حوزه علمیه اراک  مادر حوزه علمیه قم است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ضرورت اعتلای فرهنگی در استان بیان کرد: توجه به حوزه های علمیه به عنوان یک اصل ضروری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

این مقام مسئول  انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی دانست و بیان کرد: توجه به مباحث فرهنگی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه از حوزه علمیه اراک به عنوان مادر حوزه علمیه قم یاد کرد و گفت: این جایگاه باید در بخش توسعه فعالیت های فرهنگی این حوزه و همچنین ساختار فیزیکی نیز حفظ شود.

کد خبر 2420533

برچسب‌ها