۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹

آیت الله دری نجف آبادی:

نسل جوان با الگوگیری از آرمانهای شهدا، کشور را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه کنند

نسل جوان با الگوگیری از آرمانهای شهدا، کشور را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه کنند

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نسل جوان امروز با الگوگیری از آرمانهای شهدای گرانقدر می تواند کشور را در مقابل تهاجم دشمن بویژه در بخش فرهنگی بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای بیت المقدس اراک افزود: ایستادگی شهدا ،آزادگان و جانبازان در مقابل دشمن در هشت سال دفاع مقدس زمینه عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر اینکه این ایستادگی و جوانمردی می تواند الگوی مناسبی برای همه بویژه نسل جوان باشد ادامه داد: هم اکنون که فساد و بی بند و باری در غرب نهادینه شده، ایران اسلامی با اتحاد و همدلی و در سایه پیروی از آرمانهای امام و رهبری در تربیت اسلامی گام برمی دارد.

حضرت امام (ره) فرهنگ ایثار در جامعه را احیا کردند

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) فرهنگ ایثار در جامعه را احیا کرد و بعد از آن هم مقام معظم رهبری چراغ راه شعییان جهان و مردم ولایت مداری ایران اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: همه موظفند تا تمام تلاش و سعی خود را در زمینه گرامیداشت نام و یاد شهدا ، آزادگان و جانبازان به کار گیرند تا فرهنگ ایثار و مقاومت و ولایت پذیری بویژه دربین نسل جوان گسترش یابد.

وی ارتش را مظهر شجاعت، جوانمردی و ولایتمداری دانست و گفت: جوانان مومن درنیروهای دریایی، زمینی و هوایی برای دفاع ازکیان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس رشادتها و حماسه های بزرگ و به یاد ماندنی خلق کردند و این حماسه ها هیچ گاه از خاطره ملت ایران پاک نمی شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: بدون شک استحکام واقعی امروز نظام اسلامی و صلابت، اقتدار و امنیت ملی کشور مرهون ایثار، شجاعت و فداکاری ها و حضور مقتدرانه ایست که آحاد ملت به ویژه نیروهای مسلح و ارتش شجاع جمهوری اسلامی از آغازین روزهای انقلاب تاکنون همواره در اوج عزت و عظمت از خود نشان داده اند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران باید دست در دست یکدیگر دهند

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران باید دست در دست یکدیگر دهند و با ایجاد روحیه برادری در بین خود اجازه دست درازی به خاک پاک وطن را به هیچ قدرتی ندهند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت زهرا (ص) اظهار داشت: کرامت و محبوبیت حضرت زهرا (س) در قلوب همه مؤمنان از گذشته تا حال و آینده نشانگر عظمت یک بانو در اسلام است.

وی با بیان اینکه زنان ایران اسلامی باید در تمام شرایط، از حضرت زهرا (س) الگو گیری کنند اظهارداشت: این نشان می‌دهد که خداوند در وجود بانوان امکانی قرار داده که می‌توانند به عالی‌ترین مرتبه‌ای که برای بشر منظور کرده است برسند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) با خطبه‌ها و فداکاری و قهرمانی‌های خود دین را تبلیغ کردند و با وجود حضرت علی (ع) بهانه‌ای برای کنار زدن ایشان و زاویه گرفتن از مسئله غدیر و ولایتمداری تا قیامت باقی نگذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه اساس انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ دینی و اعتقادی دارد خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار و مومن ایران اسلامی نیز باید با آشناسازی فرزندان خود از کودکی با فرهنگ علوی و فاطمی هجمه های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی را خنثی کنند.


 

کد خبر 2273191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha