۲۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲

حجت الاسلام مظفری:

اقتصاد و فرهنگ جزو نیازهای اصلی جامعه/ قطعنامه اتحادیه اروپا از کج فهمی نمایندگان اتحادیه ناشی می شود

اقتصاد و فرهنگ جزو نیازهای اصلی جامعه/ قطعنامه اتحادیه اروپا از کج فهمی نمایندگان اتحادیه ناشی می شود

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت اراک گفت: انتخاب عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایطی صورت گرفت که هر دو مقوله مذکور جزو نیازهای اصلی جامعه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حکمت علی مظفری در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای اراک افزود: اقتصاد و فرهنگ در اوضاع و احوال کنونی باید در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌ها قرارگیرند تا مسیر رشد و تعالی کشور بیش از پیش هموار شود.

ویافزود :مباحث اقتصادی و ضرورت‌های مربوط به آن موضوع امروز نیست و رهبری نظام در سال‌های قبل از جمله سال 92 بر آن تأکید داشتند و در حال حاضر نیز با توجه به شرایط جامعه، پرداختن به این موضوع اهمیت خاص خود را دارد.

در سال جاری تلاش‌های بیشتر و بهتری برای رشد فرهنگی جامعه صورت گیرد

حجت الاسلام مظفری گفت: تأکید خاص مقام معظم رهبری بر فرهنگ به عنوان یک مقوله مهم و تأثیرگذار در پیشرفت و تعالی جامعه و سربلندی کشور و نظام ایجاب می‌کند که در سال جاری تلاش‌های بیشتر و بهتری برای رشد فرهنگی جامعه صورت گیرد تا براساس خواسته رهبری و انتظار مردم به فرهنگی دست پیدا کنیم که سمت و سوی حرکت کشور را در راستای رشد و بر پایه آرمان‌های انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن، مشخص كند.

وی اضافه کرد: بدون شک تحقق این اهداف مهم و بزرگ در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نیازمند زمینه‌سازی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌هایی است که باید به مرور و با توجه به شرایط جامعه صورت گیرد و این محقق نمی‌شود مگر با عزم ملی و مدیریت جهادی تا مشکلات فراوان اقتصادی و نیز فرهنگی در جامعه حل و عبور از موانع و چالش‌های موجود در راه پیشرفت و توسعه آسان شود.

مشکلات اقتصادی که در استان وجود دارد بر کسی پوشیده نیست

امام جمعه موقت شهر اراک ضمن برشمردن ظرفیتهای اقتصادی استان و سهم به سزای آن در توسعه کشور خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی پایین، تورم، وضعیت نامناسب اشتغال، رکود نسبی بخش تولید، ضعف سرمایه‌گذاری از جمله مشکلات اقتصادی کشور و استان است که بر کسی پوشیده نیست لذا می بایست با عزم ملی و مدیریت جهادی بتوان بر این مشکلات فائق آمد.

پرداختن مباحث فرهنگی در استان یک ضرورت است

حجت الاسلام مظفری همچنین با اشاره به معضلات فرهنگی استان مرکزی گفت: فرهنگ و مباحث فرهنگی در استان از چنان اهمیتی برخوردار است که در زمره محورهای توسعه آن قرار دارد و لذا پرداختن به این مباحث فرهنگی در استانی که خاستگاه مشاهیر برجسته در حوزه های فرهنگی وهنری می باشد یک ضرورت می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن قطعنامه پارلمان اروپا تصریح کرد: گرچه قطعنامه سخیف و شرم آور پارلمان اروپا ارزش و اعتباری ندارد ولی دستگاه دیپلماسی کشور و دولت باید واکنشی متقابل و جدی داشته باشند و اعتراض رسمی و جدی نظام جمهوری اسلامی ایران را به مسئولان مربوطه اتحادیه اروپا اعلام کنند.

ایران با الهام از تعالیم دینی و اسلامی، رعایت حقوق شهروندان را دنبال می کند

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای مستکبر اروپایی که به تصویب چنین قطعنامه ای رأی مثبت داده اند بار دیگر خوی استکباری و استعماری و مداخله جویانه خود را نشان دادند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعالیم دینی و اسلامی، حفظ و رعایت حقوق شهروندان و ارتقا حقوق بشر را به طور جدی دنبال می کند و طرح این ادعاهای یک طرفه، با هدف خدشه دار کردن اعتبار ایران اسلامی انجام می شود.

وی بیان کرد: ایران اسلامی که پیرو دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است چگونه می تواند به عملی همچون همجنس بازی که مورد نکوهش و ننگ تمام ادیان الهی است مجوز بدهد.

قطعنامه اتحادیه اروپا از کج فهمی نمایندگان این اتحادیه ناشی می شود

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: تمام قوانینی که در جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود بر پایه دین مبین اسلام است و وقتی کسی، یک نفر را به طور عمد به قتل می رساند قاتل محسوب شده و استحقاق هیچ حکمی به غیر از قصاص را ندارد.

وی اضافه کرد: قطعنامه اتحادیه اروپا که شامل موارد مختلفی چون اجرای بی کم وکاست قطعنامه ژنو، آزادی فتنه گران، لغو ممنوعیت همجنس بازی، غیردموکراتیک دانستن انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، لزوم ملاقات هیات های نمایندگی اتحادیه اروپا با فتنه گران داخلی وموارد دیگر است ناشی از کج فهمی و آلت دست بودن نمایندگان این اتحادیه و دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: تمام مردم جهان می دانند که نظام جمهوری اسلامی ایران تا کنون هیچ عملی در جهت نقض حقوق بشر انجام نداده است و طرح این قطعنامه توطئه ای بیش نیست.

کد خبر 2268407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha