۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

آیت الله دری نجف آبادی:

آثار شهید مطهری در هر زمان و مکان راهگشا و هدایتگر است

آثار شهید مطهری در هر زمان و مکان راهگشا و هدایتگر است

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه اراک ونماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه آثار شهید مطهری از محتوای علمی بالایی برخودارند و شایسته ترجمه به تمام زبان های زنده دنیاست گفت: آثار این معلم قرن انقلاب، متعلق به زمان و مکان خاصی نیست بلکه در هر دوره ای از زمان و در هر نقطه‌ای از دنیا تفکرات این معلم شهید راهگشا و هدایتگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای شهر اراک افزود: آثار فکری شخصیت‌های بزرگی همچون امام راحل و شهید مطهری برای بشریت بهترین الگو واسوه محسوب می شوند، چرا که این بزرگان، عالم، سیاستمدار، آزادمرد و آزادی طلب بودند.

وی با بیان اینکه معلمان باید آثار این دو مرد بزرگ را بخوانند، در آنها تعمق کنند و برای شاگردان خود تبیین و تشریح کنند اضافه کرد: استاد مطهری قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و منحصر به فردی در هدایت افکار جوانان داشت و یکی از بزرگترین متفکرانی است که در عصر خود با انحرافات فکری مقابله می کرد.

هرکسی در حد توان باید در جهت تکریم مقام معلم گام بردارد

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه هرکسی در حد توان باید در جهت تکریم مقام معلم گام بردارد و ازخدمات و زحمات معلمان قدردانی کند اظهارداشت: انتخاب سالروز استاد مطهری به عنوان روز معلم به منظور الگوگیری و اسوه پذیری از شخصیت بزرگ شهید مطهری است و معلمان باید سیره اخلاقی آن شهید در توجه به نحوه تحصیل و ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان را مد نظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدردانی از تولیدکنندگان و کارگران داخلی گفت: نقش بی نظیر جامعه کارگری در پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیروزی انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و دفاع از انقلاب در تمامی عرصه ها به ویژه دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

آیت الله دری نجف خاطر نشان کرد: کارگران، مدیران، بنگاه های اقتصادی، مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان با تلاش و فعالیت مضاعف و با کمک دولت ضمن تامین نیازهای داخلی، باید فناوری جمهوری اسلامی ایران در زمینه نفت، گاز و صنعت را وارد بازارهای جهان کرده و در تمام بازارها حضور فعال داشته باشند.

امروز اساس کار برعهده طراحان، مشاوران و افراد با تجربه است

وی ادامه داد: امروز اساس کار برعهده طراحان، مشاوران و افراد با تجربه است که می توانند کشور را از نیاز به بیگانگان برهانند و با همت خود کالاهای موردنیاز کشور را تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: جلوگیری از واردات بی رویه و اختصاص اعتبار مورد نیاز به صنعت، موجب رونق بیشتر کشور شده و زمینه اشتغال برای جوانان نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به آغاز دور دوم هدفمندی یارانه ها در کشور اضافه کرد: ملت ایران باید با ترویج راهکارهای الگوی مصرف بهینه در منابع انرژی ضمن حفظ و صیانت ازاین منابع برای آیندگان ، یاریگر نظام اقتصادی کشور نیز هستند.

امام جمعه اراک بیان کرد:مسئولان و دست اندرکاران ارشد کشور با سیاست‌گذاری‌های کلان و بلند مدت خود باید از هدر رفت سرمایه های ملی کشورمان جلوگیری کنند که این مهم قطع رشته های وابستگی به بیگانگان را به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری ار خطبه ها با یادآوری عصبانیت صهیونیست‌ها از تفاهم حماس و فتح گفت: اسرائیل از اختلاف فلسطینی‌ها همواره خوشحال بوده و هرگاه با هم متحد می‌شوند آنان را تروریست می‌نامد.

خلیج فارس، هزاران سال است که خلیج فارس است

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: اسرائیل و آمریکا دشمن شیعه و سنی هستند و با ایجاد جنگ و اختلاف میان آنان می‌خواهند اهداف خود را در جهان به پیش ببرند.

وی در خصوص روز خلیج فارس نیز گفت: خلیج فارس، هزاران سال است که خلیج فارس است و صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها با سنگ اندازی می‌خواهند تا بین عرب و فارس تفرقه ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: کشورهای همسایه نباید تحت تاثیر بیگانگان قرار گیرند زیرا خلیج فارس، در تمام نقشه ها و سندهای تاریخی با این نام آمده است.

وی با اشاره به آموزه های معرفتی و اخلاقی دین مبین اسلام گفت: سبک زندگی اسلامی با محوریت اعتدال ومیانه وری می تواند عامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان باشد که مصرف بهینه با رویکرد کمک به منابع ذخیره انرژی از اولویتی خاص برخوردار است.

کد خبر 2283205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha