۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۳۶

در سراسر استان مرکزی/

ندای یاحسین در آسمان استان مرکزی طنین انداز شد/ نماز ظهر عاشورا زیر نم نم باران

ندای یاحسین در آسمان استان مرکزی طنین انداز شد/ نماز ظهر عاشورا زیر نم نم باران

اراک - خبرگزاری مهر: آئین های روز عاشورا با حضور محبان اهل بیت و علشقان حسینی در سراسر استان مرکزی برگزار شد و نماز این روز زیر نم نم باران در شهرهای مختلف برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش متغیر باران در روز عاشورا مانع عزاداری های پرشور مردم استان نشد و عاشقان حسینی در سراسر استان با حضور در هیئت های عزاداری به زنجیر و سینه زنی در غم شهادت امام حسین(ع) و یارانش پرداختند.

در این روز، عزاداران در قالب بیش از 2 هزار هیات عزاداری، آئین های این روز را برگزار کردند و در ظهر عاشورا نماز پرشکوه این روز را برگزار کردند.

در میان حاضران عزادار اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، حضور جوانان و نوجوان پررنگتر از سایر اقشار بود و برای نخستین بار هیاتهای عزاداری در شهرستان های استان، در یک روز عزادارن به صورت هماهنگ و یکپارچه به عزاداری پرداختند.

حضور بانوان در هیئت های عزاداری و مراسم های خانگی از دیگر ابعاد عزاداری ها در استان بود.

تلفیق عزاداری با مراسم روز 13 آبان در شهرهای استان باعث شد مردم در این روز با شعارهای مرگ بر امریکا انزجار خود را از سیاست های دوگانه استکبار علیه ملت مظلوم ایران نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به عنوان سخنران روز 13 آبان اراک، ماهیت این روز را ادامه راه عاشورا دانست و گفت: آگاهان در این روز نیز بر علیه استکبار، زور گویی و سلطه کفر قیام کردند که ادامه همان راه امام حسین (ع) و یارانش است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با بیان اینکه، مردم استان مرکزی در این روز حضور پرشوری داشتند اضافه کرد: فریضه دیگر و مهمی که قیام امام حسین(ع)  را رقم زد امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نماز بود که با قیام 13 آبان این امر تثبیت شد.

همچنین در این ایام که در دهم محرم به اوج می رسد در جای جای استان آئین تعزیه خوانی با حضور عزادارن برگزار شد و برای دومین سال متوالی و پس از سالها تعطیلی تعزیه بازار اراک دوباره در بازار قدیمی این شهر اجرا شد.

بازار نذری دادن در این روز نیز داغ بود و عزاداران با چای و شربت و انواع نذری های مردم مورد استقبال و بدرقه قرار می گرفتند.

در استان مرکزی همچنان هیاتهای عزاداری در زیر باران مشغول عزاداری هستند و در انتظار شامگاه و برگزاری شام غریبان هستند.

 

 

 

کد خبر 2415134