۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۲

سردار ملکی خبر داد:

کاهش ۶ درصدی جرم در استان مرکزی

کاهش ۶ درصدی جرم در استان مرکزی

اراک فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: كاهش شش درصدی جرم در استان بازتابی اثربخش از تعاملات دستگاه های امنيتی، انتظامی و ديگر دستگاه های اجرايی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزالله ملکی، ظهر دوشنبه در همایش پلیس و روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته بروز جرم در این استان با روند صعودی همراه بود، گفت: چاره اندیشی برای کاهش این مهم در اولویت برنامه ها قرار گرفت.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال در استان مرکزی طرح های مختلفی در زمینه مبارزه با سرقت، اعتیاد و قاچاق کالا، جرایم راهنمایی و رانندگی و جرایم سایبری به صورت مستمر اجرا و سبب کاهش جرایم شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه كسب رتبه نخست استان مركزی در كاهش كشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی از دیگر موفقیت های این فرماندهی است، اضافه کرد: پليس تلاش کرد با همكاری و تعامل سازمان ها و شهروندان به عنوان سرمايه های بی بديل اجتماعی در پيشبرد ماموريت ها و ارتقای كيفی خدمات رسانی حركت كند.

امنیت مفهومی انسانی و اجتماعی است

سردار ملکی با اشاره به نقش پلیس در حفظ و ثبات امنيت اجتماعی، اظهار كرد: با توجه به نوع ماموريت و وظيفه قانونی نيروی انتظامی، تعاملات گسترده ای با اقشار مختلف برای ارائه خدمات ايجاد شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بدون مشارکت مردم در ماموریت های خود موفقیت واقعی را کسب نخواهد کرد، ادامه داد: نقش مشاركتی سازمان ها و نهادها در ارتقاء امنيت اجتماعی و تحقق امنيت پايدار كليديی و تاثيرگذار است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر تبيين مقوله پيشگيری اجتماعی در پيشگيری از مسائل اجتماعی، گفت: نيروی انتظامی طی سال های اخير توجه به پيشگيری اجتماع محور را به عنوان مولفه ای اثربخش در كاهش ناهنجاری های اجتماعی مورد بررسی قرار داده و نسبت به اجرايی كردن آن در تعاملات اجتماعی خود مصمم است.

سردار ملکی بازشناسی تعاملات دو سويه پليس و مردم را از جمله مهمترين رويكردها در تحقق جامعه محوری پليس دانست و افزود: این مهم بازخوردهای اثربخشی در ارتقاء احساس امنيت اجتماعی به همراه دارد.

وی تبادل ديدگاه های رابطان اجتماعی پليس و سازمان ها به منظور ارتقای كيفی تعاملات را هدفی مهم در برگزاری همايش تجليل از رابطان اجتماعی  دانست واضافه کرد: برای برنامه ریزی اجتماعی، توجه به امنيت از مولفه هايی است كه برنامه ريزان توسعه جوامع شهری قبل از هر اقدام باید به آن توجه و تاكيد کنند.

گفتنی است، در اين همايش از ۴۵ روابط عمومی كه نقش موثری در ايجاد امنيت اجتماعی پايدار در استان داشتند با اهداء لوح تقدير و هدايا تقدیر شد.

کد خبر 2498999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha