رمان دوم یک نویسنده پس از 2 سال اجازه نشر گرفت

رمان دوم یک نویسنده پس از 2 سال اجازه نشر گرفت

رمان جدیدی از سارا سالار با عنوان «هست یا نیست» مجوز چاپ گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، «هست يا نيست»، تازه‌ترين رمان «سارا سالار»، پس از مدت‌ها انتظار موفق به کسب مجوز چاپ شد. نویسنده، نگارش این رمان را در سال 90 به پایان رساند و این اثر حدود 2 سال در انتظار دریافت مجوز بوده است که در نهایت با کمترین حد از اصلاحیه‌ها، توسط نشر گیسا مجوز گرفته است.

دومین رمان سارا سالار حال و هوایی مشابه رمان اول او «احتمالا گم شده‌ام» دارد و مانند آن، روایتی از زندگی یک زن با روایت زنانه است. شخصیت اصلی «هست یا نیست» یک زن در آستانه سن 40 سالگی است. خواننده با شخصیت یک زن 39 ساله روبرو شده و مقاطع و فرازهایی از زندگی‌اش را با روایت او، مرور خواهد کرد. روایت راوی این رمان گاهی از گذشته و گاهی هم از حال و از روزهایی که به 40 سالگی نزدیک می‌شود، تشکیل می‌شود.

راوی داستان «هست يا نيست» براى بيان درگیری‌هایش با موضوعاتی چون روزمرگی، مرگ، ازدواج و خیانت، گاهی «من» است و گاهی در قالب «سوم‌شخص» قرار می‌گیرد. سالار در این باره گفته است: روزگاری بود که می‌گفتند زن 30 ساله دیگر در اوج پختگی است، آن‌قدر که بالزاک هم زن 30 ساله را در همین حال‌ و احوال می‌نویسد، اما زندگی مدرن این تجربه کردن‌ها را به تعویق انداخته و به‌نظرم، حالا این 40 سالگی است که چنین شرایطی را می‌طلبد؛ زنی که در اوج پختگی پا به میانسالی هم گذاشته و این میانسالی شاید فراموش شدن را همراه خودش بیاورد. راوی من به‌یکباره در آستانه‌ 40 سالگى فاصله‌ خود را با سال‌های رفته احساس مى‌کند و در شرايط جديدى قرار مى‌گيرد.

«احتمالاً گم شده‌ام» روایت یک روز از زندگی یک زن است که در رفت‌ و برگشت‌های ذهنی خود با شخصیتی به نام گندم و فرید راهدار کلنجار می‌رود. در خلال این رفت و برگشت‌ها، مرز خیال و واقعیت کاملاً شکسته شده و از لابه‌لای آن مهِ غلیظ، حقایقی روشن می‌شود که در قطعیت یا عدم‌قطعیت آن‌ها اطمینانی وجود ندارد. به این ترتیب شاید مخاطبی که پیش از این رمان اول سالار را خوانده است، ردپای شخصیت 30 ساله‌ «احتمالاً گم شده‌ام» را در «هست یا نیست» دنبال کند.

کد خبر 2185393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha