۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

توضیح تهیه‌کننده "کیمیا" به شایعات:

نام "کیمیا" را از نام نوه مدیر سازمان نگرفتیم/ مقابله با تلویزیون با انتشار اخبار عجیب

نام "کیمیا" را از نام نوه مدیر سازمان نگرفتیم/ مقابله با تلویزیون با انتشار اخبار عجیب

تهیه‌کننده "کیمیا" معتقد است انتشار اخبار عجیبی همچون انتخاب اسم این سریال بر اساس نام نوه یکی از مدیران ارشد، مقابله برخی رسانه‌ها با تلویزیون است البته با روش‌های غیرحرفه‌ای.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته اخیر اخباری درباره پروژه 100 قسمتی "کیمیا" منتشر شد که در نوع خود بسیار عجیب بود. برخی رسانه‌ها ادعا کرده بودند عنوان این سریال نام نوه یکی از مدیران ارشد صدا و سیما است و به دستور همان فرد، انتخاب شده است. ادعایی که واکنش سازندگان سریال را به دنبال داشته است.

در این میان مسعود بهبهانی‌نیا صبح امروز در گفتگو با یکی از روزنامه‌ها این ادعا را از آن دست شوخی‌های خنده‌داری خواند که گاهی منتشر می‌شوند و او را به خنده درآورده است.

وی در ادامه به در میان گذاشتن ایده سریال در سال 89 با محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده اشاره و اعلام کرده است: پروژه ابتدا قرار بوده در شبکه سه ساخته شود اما به شبکه دو رفته است. نام پدر کاراکتر کیمیا فرخ، نام مادرش مهری و نام برادرانش کیوان و کامران است که آن تمان این نام‌ها در زمان مورد اشاره سریال، روی بورس بوده و من از آنها استفاده کرده‌ام.

نویسنده "کیمیا" این عنوان را فراتر از یک نام زنانه، دارای معنایی نمادین خوانده و گفته است: دو تحول بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اتفاقات بزرگی هستند و انتخاب این اسم برای سریال، از ماهیت تاثیرگذار تحولات اجتماعی روایت می‌کند که همچون کیمیا، مس وجود آدم‌ها را تبدیل به طلا می‌کند.

"کیمیا" نامی کاملا با مسما است

با پیگیری خبرنگار مهر، شفیعی تهیه‌کننده سریال نیز در این‌باره اظهار کرد: این اسم سه سال و نیم پیش توسط مسعود بهبهانی‌نیا ارائه شد و ما درباره آن با شبکه دو به نتیجه رسیدیم. "کیمیا" به نوعی یک ملودرام اجتماعی سیاسی است و عنوان آن کاملا با مسما است و از روز اول معنای ارزشمند و گرانبها بودن سرزمین مادری را برایش در نظر داشتیم.

وی افزود: همانطور که وقتی قصه جلوتر می‌رود، این اسم زوایای دیگری را پیدا می‌کند و بار متفاوتی از اسم یک شخصیت را به دوش می‌کشد.

مقابله رسانه‌ها با تلویزیون از راه انتشار اخبار عجیب و غریب

شفیعی با ابراز تعجب از انتشار این خبر یادآور شد: طرح موضوع هم اسم بودن کیمیا با نوه یکی از مدیران، بیشتر می‌تواند جنبه شخصی داشته باشد و عجیب و غریب به ذهن می‌رسد که ما بخواهیم بهره برداری سیستماتیک از چنین موضوعی داشته باشیم. به نظر من برخی رسانه‌ها از این ابزارها برای مقابله با تلویزیون استفاده می‌کنند.

تهیه‌کننده "کیمیا" در پایان اعلام کرد عوامل این سریال اکنون در خرمشهر به سر می‌برند و در تلاشند تصویربرداری بخش شهرستان را تا پایان سال به اتمام برسانند.

کد خبر 2185496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha