ادامه ناآرامی ها در شمال لبنان/

تشدید درگیریها در طرابلس / افزایش حملات به منطقه علوی نشین جبل محسن

تشدید درگیریها در طرابلس / افزایش حملات به منطقه علوی نشین جبل محسن

رسانه های لبنانی از تشدید درگیریها در طرابلس و افزایش حملات گروههای مسلح به منطقه علوی نشین جبل محسن و تعطیلی بیشتر مدارس خصوصی و دولتی در این شهر شمالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار و خبرگزاری رسمی لبنان، شدت درگیریها در طرابلس به حدی است که بیشتر مدارس خصوصی و دولتی، کلاسهای خود را امروز دوشنبه تعطیل کرده اند، همچنین برخی دانشکده ها هم کلاسها را تعطیل و همچنین امتحانات خود را لغو کرده اند.

از سوی دیگر شبکه المنار از انفجار در یک ساختمان مسکونی در جبل محسن خبر داد که به فروریختن سه طبقه این ساختمان منجر شده است.

این در حالی است که شیخ احمد الضالع عضو شورای اسلامی علوی در گفتگو با النهار گفته است ما از دولت و همه کمک خواستیم و از رقبای خود خواستیم تجاوز به مردم جبل محسن را متوقف کنند و به محاصره ما پایان دهند، اما این درخواستها نتیجه ای نداشته است.

احمد فضه از مسئولان حزب عربی دموکراتیک هم اعلام کرد به سبب حملات مستمر به منطقه جبل محسن، مردم این منطقه به صورت سازمان نیافته از خود دفاع می کنند.

خبر دیگر اینکه حزب الله، ادعای رسانه های وابسته به جریان 14 مارس و به طور مشخص طیف سعدالحریری مبنی بر وجود کارشناسان نظامی این جنبش در منطقه علوی نشین جبل محسن طرابلس را تکذیب کرد. حزب الله بر ضرورت حل سیاسی بحران طرابلس برای بازگشت امنیت و آرامش به این شهر تاکید کرده است. ارتش لبنان هم به تقویت حضور خود در طرابلس دست زده است.

این در حالی است که رفعت عید دبیرکل حزب عربی دموکراتیک از سکوت میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان در قبال حوادث طرابلس انتقاد کرد.

مروان شربل وزیر کشور لبنان هم تاکید کرد آنچه در سوریه رخ می دهد، بر اوضاع طرابلس لبنان تاثیر دارد.

به گفته منابع لبنانی، درگیری ها در طرابلس در سطحی وسیع در محورهای جبل محسن، المنکوبین، الریفا، البقار، الشعرانی، الحاره البرانیه و خیابان سوریه ادامه دارد. رسانه رسمی لبنان گزارش داد صدای انفجارها در مناطق دوردست هم شنیده می شود و یگان های ارتش هم به شکل گسترده به مکان هایی که از آنجا موشک شلیک می شود، پاسخ می دهند.

کد خبر 2186434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha