۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۲

باقرزاده:

220 هزار نفر تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار گرفتند

220 هزار نفر تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار گرفتند

بیرجند- خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه 14.5 درصد جمعیت بالای 6 سال کشور بی‌سواد هستند، گفت: هم اکنون 220 هزار نفر تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگارمهر، علی باقرزاده ظهر یکشنبه در حاشیه مانور زلزله خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بی‌سواد به شخصی گفته می‌شود که سواد خواندن و نوشتن نداشته باشند، اظهارکرد: در حال حاضر تعداد 9 میلیون و 700 هزار نفر بیسواد بالای شش سال در سامانه سواد آموزی ثبت شده است.

وی از تعداد سه میلیون 456 هزار نفر بیسواد بین سن 10 تا 49 سال در کشور خبر داد و عنوان کرد: این تعداد 8.6 درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: استان سیستان و بلوجستان ،خراسان شمالی، بوشهر و کردستان بیشترین  جمعیت بیسواد و تهران، یزد و اصفهان کمترین جمعیت بیسواد را دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 220 هزار نفر تحت حمایت نهضت سواد آموزی قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد 100 هزار نفر بیسواد مطلق هستند که در تحت پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار گرفته اند.

باقر زاده مشکل بیسوادی را یکی از مهم ترین و اولویت برتر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: سابق به این موضوع کمتر اهمیت داده شده که باید جبران شود.

وی هزینه متوسط برای دوره سواد آموزی برای هر نفر را 540 هزار تومان ذکر کرد و افزود: این مبلغ به هرکس که بتواند شخص بیسواد را آموزش  و با سواد کند پرداخت می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به موضوع مانور زلزله اشاره کرد و افزود: این مانور کمک فراوانی به دانش آموزان در هنگام حادثه می‌کند و این دانش‌آموزان می‌توانند به دیگران آموزش دهند که با آموزش میزان خسارات حوادث کمتر می شود.

 

 

کد خبر 2186467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha