۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

بعد از صحبت‌های خسروی‌وفا مطرح شد؛

گزارش روند فروش ساختمان کمیته ملی المپیک از زبان علی‌آبادی

گزارش روند فروش ساختمان کمیته ملی المپیک از زبان علی‌آبادی

رئیس کمیته ملی المپیک صحبت‌های خسروی‌وفا در مورد وجود ابهام در چگونگی فروش ساختمان کمیته ملی المپیک و تخلفات صورت گرفته در آن را رد کرد و با تاکید بر سالم بودن روند این فروش گزارشی کامل از آن ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی‌آبادی امروز دوشنبه با برگزاری نشستی خبری روند فروش ساختمان کمیته ملی المپیک که از سال 88 آغاز شد را توضیح داد و تاکید کرد که در این پروسه هیچ تخلفی از هیچ فردی صورت نگرفته و صحبت‌های محمود خسروی وفا در این زمینه کذب است.

صحبت‌های رئیس کمیته ملی المپیک در مورد چگونگی فروش ساختمان این کمیته در خیابان گاندی این گونه آغاز شد:

بعد از اینکه ساختمان فعلی کمیته ملی المپیک بنا شد ساختمان دیگر تخلیه شده و مصرفی نداشت. با توجه به دیدگاه دولت مبنی بر فروخته شدن دستگاه‌های اضافی، هیات اجرایی تصمیم به این کار گرفت. بر این اساس در تاریخ 26 خرداد 88 و در جلسه بیست و هفتم کمیته ملی المپیک فروش این ملک به تصویب رسید و قرار شد مبلغ حاصل از این فروش جهت سرمایه‌گذاری در زمین اشرفی اصفهانی و جهت خودکفایی کمیته استفاده شود.

این کار از آنجا که یک پروسه اجرایی بود باید توسط دبیر کل کمیته انجام می‌شد بر همین اساس و چون افشارزاده درگیر کارهای زیادی بود انجام آن تا حدی به تعویق افتاد به همین دلیل در جلسه سی و هشتم کمیته ملی المپیک که در تاریخ بیست و یکم مهرماه سال 88 برگزار شد این موضوع مطرح و دوباره تاکید شد که در اسرع وقت ساختمان مربوطه به فروش برسد. تاکید می‌کنم که پای هر دو صورتجلسه مربوط به فروش ساختمان گاندی امضای خسروی وفا وجود دارد.

صحبت‌های علی آبادی این گونه ادامه پیدا کرد: در همین راستا افشارزاده از سه کارشناس رسمی دادگستری دعوت کرد آنها هم پس از بررسی‌های لازم قیمت 4 میلیارد و 100 میلیون تومان را برای این ساختمان تعیین کرده و قرار بر این شد تا فروش ساختمان طی سه مرحله در روزنامه همشهری به فراخوان گذاشته شود.

بعد از گذشت 10 روز از وقت قانونی تعیین شده در این زمینه، طبق صورتجلسه کمیسیون معاملات اعلام شد که هیچ فرد و نهادی برای خرید این ملک اقدام نکرده است. امضای افرادی مانند کرباسیان، روزبه و افشارزاده در این صورتجلسه وجود دارد. در همین راستا و در تاریخ 24 آذر 88 گزارش کمیسیون معاملات به هیات اجرایی داده شد و مصوب شد که دوباره فروش ساختمان در روزنامه همشهری به مزایده گذاشته شود که این کار انجام شد.

بعد از اتمام مهلت قانونی تعیین شده در مرحله دوم، کمیسیون معاملات گزارشی تهیه و اعلام کرد که هیچ پیشنهادی به دبیرخانه واصل نشده است. این کمیسیون همچنین پیشنهاد داد که فراخوان فروش ساختمان کمیته ملی المپیک برای سومین بار انجام شود.

در صورتجلسه شماره 44 هیات اجرایی پیشنهاد داده شد با توجه به اینکه ساختمان گاندی به فروش نرسیده این کار به مذاکره گذاشته شود و در همین راستا دوباره از سه کارشناس دعوت شد. به نظر می‌رسد در این مرحله نتیجه بررسی کارشناسان این بوده که چون قیمت اولیه تعیین شده یعنی 4 میلیارد و 100 میلیون تومان بالا بود ساختمان به فروش نرفته است بر همین اساس در این مرحله قیمت 3 میلیارد و 300 میلیون تومان برای ساختمان تعیین شد و به دنبال آن فراخوان لازم در روزنامه همشهری گذاشته شد.

یک شرکت دولتی به نام انبارهای عمومی در این مرحله متقاضی خرید ساختمان شد و قیمت 2 میلیارد و 700 میلیون را برای آن پیشنهاد داد یعنی 600 میلیون تومان زیر قیمت کارشناسی تعیین شده به همین دلیل این پیشنهاد پذیرفته نشد و قرار بر این شد تا ساختمان کمیته از طریق مذاکره به فروش برود و این گونه مراحل لازم برای مذاکره آغاز شد.

در همین راستا کمیته 5 نفره‌ای متشکل از افشارزاده، ارشدی، شهنازی، روزبه و منصوری تشکیل شد. این کمیته مذاکراتی با سه شرکت انجام داد یکی از شرکت‌ها به نام تعاونی قائمین اقتصاد با تعیین قیمت 3 میلیارد و 600 میلیون تومان پیشنهاد خرید ملک کمیته ملی المپیک را داد و قرار بر این شد تا این پیشنهاد بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

البته به دنبال مذاکرات مجدد در این زمینه، شرکت تعاونی قائمین اقتصاد حاضر به پرداخت 3 میلیارد و 750 میلیون تومان بابت خرید ساختمان گاندی شد. این موضوع به صورت صورتجلسه و با امضای اعضای کمیته 5 نفره به ثبت رسید.

در این میان شرکت نوگستر بابت خرید ساختمان گاندی قیمت 3 میلیارد و 450 میلیون تومان را پیشنهاد داده بود. در کل اینکه گزارشات مربوطه توسط کمیته فروش کامل و مکتوب شد. این کمیته البته در حین کار یک اشتباه کوچک داشت که مربوط به غلط انشایی می‌شد و آن، اینکه به جای شرکت تعاونی قائمین اقتصاد از موسسه قائمین اقتصاد یاد کرده بود که این غلط در نقص کار یا معامله تاثیری نداشت.

جالب اینجاست که هیات اجرایی هم در نشست خود به این موضوع اهمیت نداد و آن را امضا کرد. علی آبادی در این هنگام دوباره تاکید کرد که در تمام این مراحل محمود خسروی وفا هم به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی بدون توجه به غلط انشایی فوق پای برگه‌های لازم را امضا کرده است.

در هر صورت و با توجه به قیمت‌های پیشنهادی قرار بر این شد تا ساختمان کمیته ملی المپیک به شرکت تعاونی قائمین اقتصاد که البته با نام موسسه قائمین اقتصاد از آن یاد شده بود به فروش برسد. افشارزاده و کرباسیان مبایعه نامه را امضا کردند سپس آقای ارشدی و کرباسیان برای پیگیری مراحل کار به دفترخانه معرفی شدند و معامله انجام شد. هنگام معامله شرکت تعاونی قائمین اقتصاد طی نامه‌ای از ما خواست تا این فروش به نام الماس دیس زده شود که ما هم این کار را انجام دادیم و در نهایت 3 میلیارد و 750 میلیون تومان به حساب کمیته واریز شد.

کد خبر 2187217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha