۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

داستان‌های «جغد و صبح» و «کوه یخی» منتشر می‌شوند

داستان‌های «جغد و صبح» و «کوه یخی» منتشر می‌شوند

داستان‌های «جغد و صبح» نوشته فاطمه مشهدی رستم و «کوه یخی» نوشته کامبیز کاکاووند به زودی از سوی نشر شباویز منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو داستان برای گروه سنی «ب» به زودی از سوی انتشارات شباویز منتشر می‌شود؛ «کوه یخی» نوشته کامبیز کاکاوند با تصاویر آلن بایاش، یکی از این دو داستان است که ماجرای بچه نهنگی را روایت می‌کند که می‌خواهد در جشن فواره‌ها شرکت کند اما ضمن بازیگوشی‌های خود با کوهی یخی و بسیار زیبا برخورد می‌کند. بچه نهنگ، درگیر بازی با کوه یخی می‌شود و از شرکت در جشن فواره‌ها باز می‌ماند اما به جای ان، هیچ‌کس مهارت نهنگ کوچولو در پرش و جهش را ندارد و این به خاطر بازی کردن‌های بسیار او با کوه یخی است.

به گفته فریده خلعتبری میر نشر شباویز، این بن‌مایه که کسی به خاطر سرگرم‌ شدن به کاری، هدف اصلی خود را فراموش کند از گذشته تاکنون در ادبیات ما تکرار شده است با این هدف که ما نباید هدف اصلی خود را فراموش کنیم اما خوبی این داستان در اینجاست که نهنگ کوچولو، چیزی را از دست می‌دهد و چیز دیگری را به‌دست می‌آورد. او با از دست دادن مسابقه زیباترین فواره، عنوان بهترین پرش و جهش را از آن خود می‌کند.

«جغد و صبح» یکی دیگر از کتاب‌های نشر شباویز برای گروه سنی «ب» است. این داستان را فاطمه مشهدی رستم نوشته و امیر مفتون، تصویرگری کرده است. این کار، ماجرای جغدی است که از شب و تاریکی لذت می‌برد اما همه کسانی که شب تا صبح بیدارند چون تیر چراغ برق و کوه و نگهبان شب از خُر و پُف مردم و سیاهی شب به ستوه آمده‌اند و می‌دانند اگر جغد بخوابد، تاریکی شب به پایان می‌رسد و جغد این فداکاری را می‌کند.

کد خبر 2187775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha