۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

شرایط توقف فاز دوم ورزشگاه نقش جهان/ ساخت و ساز فعلا ادامه دارد

شرایط توقف فاز دوم ورزشگاه نقش جهان/ ساخت و ساز فعلا ادامه دارد

سرپرست معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز فاز دوم ورزشگاه نقش اصفهان متوقف نشده و همچنان ادامه دارد، در مورد شرایطی که می تواند منجر به توقف به این پروژه شود توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال امروز سه شنبه طی گفتگویی رادیویی از نشست مسئولان فدراسیون با استاندار اصفهان و درخواست مطرح شده مبنی بر توقف ساخت فاز دوم ورزشگاه نقش جهان خبر داد و تاکید کرد که در کل ساخت و ساز این فاز متوقف شده؛ این در حالی است که سرپرست معاونت فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید دارد که ساخت و ساز فاز دوم ادامه دارد و قرار هم نیست متوقف شود.

مسعود رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه فاز دوم ورزشگاه نقش جهان از سال 90 به پیمانکار جدیدی داده شد، اظهارداشت: از آن زمان تا به امروز و در هیچ مقطعی ساخت و ساز ورزشگاه نقش جهان متوقف نشده است. البته پیش آمده که در برخی مقاطع و به خاطر کمبود بودجه سرعت کار تا حدی کم شده و گاهی هم به روند مورد انتظار ما رسیده اما این کار هرگز متوقف نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تکمیل خیلی از بخش‌های ورزشگاه مانند بخش VIP، سرویس‌های بهداشتی، نصب اسکورد، و ... به پایان رسیده است. فقط بحث سازه پوشانه و رسیدگی به یکسری محوطه سازی‎‌ها باقی مانده است. برای انجام کارهای باقی مانده و تکمیل نهایی پروژه البته به بودجه نیاز داریم. در همین راستا مذاکراتی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و همچنین مقامات استانی اصفهان داشته‌ایم.

سرپرست معاونت فنی مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان و بهره‌برداری کامل از آن به بودجه‌ای معادل 25 میلیارد تومان نیاز داریم، خاطرنشان کرد: مقامات استانی اصفهان قول‌هایی داده‌اند که از محل اعتبارات استان و برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان بودجه‌ای در اختیارمان قرار بدهند. امیدوارم هستیم که به دنبال مذاکرات صورت گرفته با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز از این محل هم اعتباری را دریافت کنیم.

رحیمی تاکید کرد: در صورتیکه بودجه لازم به دست‌مان برسد ورزشگاه نقش جهان در 6 ماه اول سال آینده به بهره برداری کامل می‌رسد و در این صورت لیگ چهاردهم فوتبال را می‌توان در این ورزشگاه برگزار کرد. معمولا هر سال مسابقات فوتبال مردادماه برگزار می‌شود و فکر می‌کنم به خاطر جام جهانی، سال آینده این رقابت‌ها با کمی تاخیر آغاز شود. بنابراین می‌توان لیگ آینده را در این ورزشگاه هم برگزار کرد البته اگر بودجه لازم به موقع به دست‌مان برسد.

وی با بیان اینکه به رغم احترامی که برای نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال قائلم صحبت‌های وی را در مورد توقف فاز دوم ورزشگاه نقش جهان تائید نمی‌کنم، تصریح کرد: انجام چنین کاری اصلا به صلاح نیست. در حال حاضر 60 دصد از کار ساخت و ساز فاز دوم نقش جهان انجام شده و درست نیست در این شرایط کار را متوقف کنیم.

"البته نظر مهدی تاج این است که مسئولان مربوطه توان خود را برای تکمیل فاز نخست این مجموعه به کار ببندند تا شاید این فاز نخست تا آغاز لیگ چهاردهم به بهره برداری برسد و سپاهان بتواند دیدارهای خانگی خود در فصل آینده را در این ورزشگاه برگزار کند"؟، وی در پاسخ به این موضوع گفت: از زمانیکه پروژه نقش جهان افتتاح شد، فاز اول وجود داشت. بعد از آن و با هدف افزایش ظرفیت تماشاگران درخواست ساخت فاز دوم داده شد. اگر قرار بود ساخت این فاز را متوقف کنیم اصلا چه لزومی داشت که کار آن را آغاز کنیم.

"توقف یک پروژه ورزشی مانند ورزشگاه نقش جهان و فاز دوم آن اصولا در چه شرایطی و چگونه امکان پذیر است"؟، این پرسش پایانی خبرنگار مهر بود که سرپرست معاونت فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به آن گفت: در رابطه با ورزشگاه نقش جهان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک دستگاه اجرایی و به نوعی مجری کار است. بهره‌بردار این روژه وزارت ورزش و جوانان است. بنابراین در صورتیکه قصد توقف کار وجود داشته باشد باید میان مقامات استانی با وزارت ورزش و جوانان تعامل و توافق لازم صورت بگیرد. سپس از سوی وزارت ورزش و جوانان نامه لازم به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی زده شود تا کار متوقف شود. چنین نامه‌ای تا حالا به دست‌مان نرسیده است.

کد خبر 2187819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha