۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۷

مهدی تاج عنوان کرد:

توقف ساخت فاز دوم ورزشگاه نقش جهان/ دلایل تایید نشدن ورزشگاه حافظیه

توقف ساخت فاز دوم ورزشگاه نقش جهان/ دلایل تایید نشدن ورزشگاه حافظیه

رئیس سازمان لیگ‌های فوتبال ایران با اشاره به اینکه پروژه تکمیل ورزشگاه نقش جهان کاملا متوقف شده اما می‌توان فاز نخست آن را تا آغاز چهاردهمین دوره لیگ به بهره‌‍برداری رساند، گفت: در جلسه‌ای که با استاندار اصفهان داشتیم از آنها خواستیم فعلا ساخت فاز دوم ورزشگاه نقش جهان را متوقف کنند و تنها به تکمیل فاز نخست آن بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج امروز سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان و زمان بهره‌برداری مجدد از این ورزشگاه ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر کار بازسازی این ورزشگاه متوقف است. ما روز شنبه گذشته با استاندار اصفهان جلسه داشتیم و از وی خواستیم که بهتر است ساخت فاز دوم را کاملا متوقف کنند.

وی افزود: نقش جهان فعلا با 35 هزار نفر تکمیل است و فکر نمی‌کنم با شرایط فعلی بتوان مسابقات لیگ را در آن برگزار کرد، به همین دلیل از مسئولان استان اصفهان خواستیم توان خود را برای تکمیل فاز نخست این مجموعه به کار ببیند. در این شرایط امیدوارم فاز نخست این ورزشگاه تا آغاز لیگ چهاردهم به بهره برداری رسیده و مسابقات سپاهان را در فصل آینده در این ورزشگاه برگزار کنیم.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال همچنین درباره دلایل تائید نشدن ورزشگاه حافظیه شیراز تاکید کرد: نور، چمن و جایگاه ویژه حافظیه مشکل داشت که البته حل این مشکلات ساده است و با رقم پایین می‌توان آنها را به حد استاندارد رساند. قانون می‌گوید اگر ورزشگاه تایید نشود باید مسابقات آن تیم در یک استان دیگر برگزار شود ولی ما قصد نداریم برای فجر چنین کاری کنیم.

تاج ادامه داد: من دو جلسه با کمانه (رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز) داشتم و قرار شد وی بودجه‌ای را برای رفع این مشکلات به ورزشگاه حافظیه اختصاص بدهد. ما حتی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا را یک روز بیشتر در شیراز نگه داشتیم تا به آنها بگوئیم به زودی این مشکل حل می‌شود ولی این نمایندگان در نهایت ورزشگاه را تائید نکردند.

وی با اشاره به مشکلات سابق ورزشگاه غدیر اهواز یادآور شد: باشگاه فولاد با همکاری هیات فوتبال و تمام مسئولان استان خوزستان یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای ورزشگاه غدیر هزینه کردند تا در نهایت این باشگاه مجوز حرفه‌ای بودن را گرفت. برای حل مشکلات حافظیه این میزان هزینه لازم نیست و می‌توان آنها را با هزینه‌های کمتر رفع کرد.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پایان درباره مسابقات جام حذفی و اینکه آیا این بازی‌ها تا فروردین‌ماه تمام می‌شود یا خیر، گفت: ما با کی‌روش جلسه داشتیم. سعی می‌کنیم نظر کی‌روش را جلب کنیم. البته قطعا لیگ را تا روز 20 فروردین ماه تحویل می‌دهیم و سعی داریم مسابقات جام حذفی را هم تا آن زمان به پایان برسانیم.

کد خبر 2187605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha