۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴

تولید محتوای الکترونیکی کتابهای درسی دانش آموزان استثنایی در دستور کار

تولید محتوای الکترونیکی کتابهای درسی دانش آموزان استثنایی در دستور کار

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از برنامه این سازمان برای تولید محتوای الکترونیکی کتابهای دانش آموزان استثنایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار عبداللهیان در مراسم روز جهانی معلولان که پیش از ظهر سه شنبه در مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: نخستین سیاست محوری ما هوشمندسازی همه مدارس استثنایی است. همچنین تولید محتوای الکترونیکی و گسترش امکانات و تجهیزات در این مدارس از دیگر اهداف ماست.

به گفته عبداللهیان، همچنین ما درصدد افزایش مراکز اختلال یادگیری در سراسر کشور هستیم. در حال حاضر 270 مرکز وجود دارد که ما درصدد افزایش آن تا مرز 150 مرکز هستیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به گونه ای است که از سال آینده هیچ دانش آموزی بدون سنجش تحصیلی وارد مدرسه نشود. ضمن آنکه سال گذشته در 18 هزار شهر و روستا 1362پایگاه سیار و ثابت سنجش تحصیلی راه اندازی شد و 7 هزار پرسنل این کار را به سرانجام رساندند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: تولید کتابهای الکترونیکی هدف دیگری است که امسال آموزش و پرورش استثنایی این کتابها را به صورت مستقل با نگاه کارشناسی برای دانش آموزان کم توان ذهنی تولید می کند.

وی به ضرورت تغییر نگاه نسبت به تواناییهای کودکان معلول اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته این کودکان در محور توسعه کشور مورد توجه قرار می گیرند. حتی در این کشورها اعلام می شود که معلولان برای توسعه کشور چه کاری انجام داده اند.

به گفته عبداللهیان در جوامع بین المللی اهمیت این قشر به اندازه ای بود که در سالهای گذشته دهه معلولان و در نهایت روز جهانی معلول نامگذاری شد. در ایران نیز فراکسیون فرهنگیان مجلس قانون حمایت از معلولان را تصویب کرد که البته موانع جدی برای اجرای آن وجود داشت. امروز مجلس در تلاش است تا این موانع را  برای اجرایی شدن قانون بردارد.

وی در پایان عنوان کرد که مجلس در پی آن است که با استفاده از ظرفیتهای قانون معلولان خدمات ویژه ای به همکاران و معلمان دلسوز دانش آموزان کم توان ذهنی بدهد. 

کد خبر 2187891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha