۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۴

محمدی:

جمعیت هلال احمر ایران وجهه بین المللی دارد

جمعیت هلال احمر ایران وجهه بین المللی دارد

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: هلال احمر کشورمان با اقدامات فرامنطقه ای خود دارای وجهه و شخصیتی بین المللی شده و در جهان جایگاه خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی روز پنجنشبه در مراسم روز جهانی داوطلبان که با حضور فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: شرح وظایف برخی نهادهای کشور با آموزه های دینی مطابقت دارد و خدمت در آنها مایه افتخار و مباهات است که جمعیت هلال احمر در این ردیف محسوب می شود.

وی افزود: خدمات هلال احمر با کمک به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه، سیل، زلزله و سوانح جاده ای در داخل و خارج از کشور زبانزد است و خوشبختانه این نهاد توانسته با حضور دلسوزانه و انسانی در بسیاری از حوادث قهری، حوزه اجتماعی، امروز جایگاه بین المللی پیدا کند و موجب عزت و آبروی کشور شود.

محمدی حضور داوطلبانه بسیاری از جوانان در هلال احمر را ارزشمند دانست و گفت: این حضور برگزفته از باورهای دینی است که به کمک به هم نوع بسیار سفارش شده و ما وظیفه داریم با ترویج فرهنگ فعالیتهای خیرخواهانه به جذب بیشتار جوانان و خیرین در این حوزه اقدام کنیم تا کارهای خدمت رسانی تداوم یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امدادگران و داوطلبان هلال احمر با جسارت و شهامت در صحنه هایی حضور پیدا می کنند که کمتر کسی جرات می کند حاضر شود که باید قدردان این خدمات باشیم.

حضور مردم موجب موفقیت در امور است

محمدی حضور مردم در صحنه های مختلف را مهمترین عامل موفقیت در کارها ذکر کرد و گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر جا که مردم حضور داشته اند از جنگ تحمیلی تا تحریم و مشکلات اقتصادی، توطئه ها توانسته ایم به سلامت عبور کنیم و امروز هم اگر جمعیت هلال احمر توانسته در رسالت سنگین خود به موفقیت و دستاوردی دست یابد مرهون حضور و مشارکت خیرخواهانه و داوطلبانه مردمی است که بدنبال گشایش امور نیازمندان و محرومان ودرماندگان هستند.

درویشی: عضویت 4500 داوطلب در استان قزوین

در ادامه حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده اظهارداشت: در حال حاضر 4500 داوطلب در جمعیت هلال احمر استان در چهار گروه مهارت، حمالیت، مشارکت و هدایت فعالیت می کنند.

وی افزود: اجرای طرح گلریزان، باران مهربانی برای کودکان سرطانی، فرشتگان رحمت در ایم نوروز و همای رحمت در ماه رمضان برای کمک به  نیازمندان با کمک خیرین انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: ویزیت رایگان پنج هزار نفر، توزیع 9 هزار بسته مواد غذایی در قالب 10 قلم مواد ضروری، به ارزش 15 میلیون تومان، برپایی سفره افطاری به ارزش 10 میلیون تومان برای آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی، توزیع داروهای 86 بیمار خاص به ارزش 25 میلیون تومان،  کمک به زلزله زدگان بوشهر و سیل زدگان پاکستان از دیگر کارهای انجام شده توسط هلال احمر در سال جاری است.

درویشی از خدمات ارزشمند خیرین مشارکت کننده در فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان که زمینه ارائه خدمات قابل توجهی را به نیازمندان فراهم کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه 50 تن از داوطلبان جدید با اجرای مراسم تحلیف به سازمان داوطلبان استان قزوین پیوستند.

در این مراسم از خیرین و داوطلبان ارشد جمعیت هلال احمر استان قزوین با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.

همچنین در حرکتی ابتکاری حجت الاسلام حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به عضویت سازمان جوانان هلال احمر کشور درآمدند و کارت عضویت افتخاری دریافت کردند.

کد خبر 2189417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha