۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷

رافع خبرداد:

چهار هزار خانه داوطلب در هلال احمر راه اندازی شده است/ ارائه خدمات به چهار میلیون نفر

چهار هزار خانه داوطلب در هلال احمر راه اندازی شده است/ ارائه خدمات به چهار میلیون نفر

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: با راه اندازی چهار هزار خانه داوطلب شهری و روستایی با مشارکت داوطلبان زمینه ارائه خدمات مختلف در کشور فراهم شده و امسال بیش از چهار میلیون نفر از خدمات این نهاد بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی داوطلبان روز پنجشنبه مراسم تجلیل از خیرین و داوطلبان ارشد استان قزوین با حضور فرحناز رافع رئیس اسزمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، داود محمدی و حجت الاسلام مرتضی حسینی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، علی محمد آهنی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی، جمعی از داوطلبان و خیرین در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

فرحناز رافع در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر با محور قراردادن فعالیتهای مشارکتی و داوطلبانه توانسته جایگاه خوبی در کشور و جهان در خدمت رسانی به نیازمندان و کاهش آلام بشری ایفا کند.

وی افزود: فعالیت های داوطلبانه و نوعدوستانه، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر است که با بهره گیری از آموزه های دینی توانسته به رسالت خود بخوبی عمل کند.

ترویج فرهنگ داوطلبی و کیفی سازی کارها در اولویت است

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور یادآورشد: نهادینه کردن فرهنگ داوطلبی و ترویج آن در جامعه در کنار کیفی سازی کارها از جمله برنامه هایی است که در اولویت برنامه های سازمان داوطلبان قرار دارد.

این مسئول بیان کرد: باید به دنبال جامعه عاری از مشکلات و بیمارها و رنج باشیم و با کمک یکدیگر با کم شدن و تسکین آلام بشری کمک کنیم تا به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

ویزیت رایگان 500 هزار بیمار/ ارائه خدمات به چهار میلیون نفر 

فرحناز رافع، درمان و ویزیت رایگان نیازمندان مناطق روستایی را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: امسال بیش از 500 هزار بیمار توسط پزشکان خیر ویزیت رایگان شدند و مشکلات درمانی و تامین داروی 100 هزار بیمار نیز برطرف شد.

این مسئول یادآورشد: در سال گذشته هفت میلیون نفر از خدمات جمعیت هلال احمر استفاده کردند و امسال به چهار میلیون نفر خدمات مختلف داده شد.

وی از فعالیت و راه اندازی چهار هزار خانه داوطلب شهری و روستایی در کشور هم خبرداد و تصریح کرد: با راه اندازی هسته های پژوهشی تلاش می کنیم تا کارها بر مبنای تحقیق و پژوهش و به صورت علمی انجام شود.

رافع از داوطلبان خواست با ارائه راهکارها و دیدگاهای کارشناسی فعالیتهای گذشته را نقد کنند و اگر اشکال و نقصی در برنامه ها مشاهده می کنند به سازمان منعکس کنند تا بتوانیم فعالیتها را کیفی کرده و با بهبود فعالیتها خدمات مناسب تری به مردم ارائه کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: اگر علمی حرکت کنیم و از توان خیرین و داوطلبان بخوبی برخوردار شویم نیازی به کمک دولتمردان نخواهیم داشت و قادر خواهیم بود کارها را بخوبی به پیش ببریم.

در این همایش ضمن تجلیل از داوطلبان ارشد و خیرین شهرهای قزوین، بوئین زهرا، تاکستان، آبیک، آوج، طارم سفلی مراسم تحلیف 50 داوطلب جدید نیز اجرا شد.

همچنین حجت الاسلام مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به عضویت افتخاری سازمان داوطلبان درآمدند.

کد خبر 2189342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha