۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۷

حجت الاسلام حسینی:

فعالیت داوطلبان هلال احمر دینی و خداپسندانه است

فعالیت داوطلبان هلال احمر دینی و خداپسندانه است

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی فعالیتهایی خداپسندانه و نوع دوستانه دارد که خدمات ارزشمندی به همه گروههای نیازمند ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی داوطلبان روز پنجشنبه مراسم تجلیل از خیرین و داوطلبان ارشد استان قزوین با حضور فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، داود محمدی و حجت الاسلام مرتضی حسینی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، علی محمد آهنی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، حجت الاسلام مفیدی کیا مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، مدیران دستگاههای اجرایی، جمعی از داوطلبان و خیرین در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی حسینی در این مراسم گفت: اسلام به کوچکترین مسائل و نکته ها و نیازهای انسانها توجه جدی دارد و توصیه های دینی از جمله کارهای خیر و خداپسندانه، عیادت از بیماران، رسیدگی و دلجویی از سالمندان با اهداف انسانی تاکید شده است.

وی افزود: امروز که فرهنگ غربی با فروپاشی نهاد خانواده دچار مشکلات جدی شده و از عواطف انسانی فاصله گرفته نیازمند مهربانی و اخلاق دینی است تا از سراشیبی انحطاط خارج شود.

حسینی تصریح کرد: برخورد اسلامی و توام با عطوفت و مهربانی در همه دستگاههای اجرایی توصیه می شود تا اگر حتی مشکل مردم در اداره ای حل نشد افراد با برخورد مناسب راضی شوند و نوع دوستی و فرهنگ دینی در هلال احمر بخوبی محور فعالیتها قرار گرفته است.

داوطلبی کاری خیرخواهانه است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما داوطلبان با الهام از آموزه های دینی در مسیر کمک به انسانهای نیازمند کار ارزشمندی انجام می دهید و با شاد کردن دل سالمندان و خانواده های نیازمند، کمک به تسکین درد و رنج بیمار، رسیدگی به امور معیشتی و عاطفی برای خود اجر و پاداش معنوی را ذخیره می کنید و موجب خشنودی خدا و بنده خدا می شوید که دعای آنها بدرقه راهتان خواهد بود.

کار خیر رفع بلاست

حسینی یادآورشد: گاهی اوقات مال و ثروت نمی تواند انسان را از مشکلات نجات دهد اما دعای انسانهای نیازمند رفع بلا کرده و انسان می تواند به سلامت در مسیر زندگی قرار گیرد که کار شما داوطلبان و خیرین اینگونه است و مطمئن باشید لطف الهی شامل حال شماست.

وی ضمن تشکر از فعالیت خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارامیدواری کرد با ترویج فرهنگ نیکوکاری مشکلات افراد نیازمند بیشتری در استان با کمک داوطلبان برطرف شود.
 

کد خبر 2189429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha