۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۸:۳۰

مدیری از جنس کشتی نیاز است؛

انتخابات فدراسیون کشتی و نگرانی‌های پیش رو / ورود براي همه آزاد نيست!

انتخابات فدراسیون کشتی و نگرانی‌های پیش رو / ورود براي همه آزاد نيست!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در حاليكه زمان زيادي تا پايان مهلت ثبت نام مجمع عمومي فدراسيون كشتي باقي نمانده، پيشكسوتان اين رشته با تاكيد بر حضور گوش شكسته ها در مصاف رسيدن به صندلي رياست، ورود هر فردي غير از خانواده خود در انتخابات مجمع را غير اصولي و مخرب خواندند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اعلام مهلت 10 روزه ثبت نام مجمع فدراسيون كشتي از سوي وزارت ورزش كه از شنبه هفته گذشته آغاز شد، رسول خادم به عنوان نخستين گوش شكسته مدعي، پاي به عرصه رقابت گذاشت و با توجه به شرايط بحراني فدراسيون كشتي براي در دست گرفتن سكان هدايت اين مجموعه اعلام آمادگي كرد. فدراسيوني كه تنها ميراث آن از زمان سرپرستي حجت اله خطيب، چيزي بيش از 7 ميليارد تومان بدهي است و هر روز هم كه مي گذرد، طلبكاري جديد براي دريافت مطالبات از گوشه و كنار كشور قد علم مي كند!

وزارت ورزش با توجه به تمام اين حواشي رسول خادم را با تكيه بر پيشينه قهرماني و مديريتي اش مامور رسيدگي به امور منصوب و به عنوان سرپرست وارد گود كرد. مرد طلايي المپيك آتلانتا نيز بدون قيد و شرط درخواست وزير ورزش را اجابت كرد و وارد عرصه مديريت فدراسيون شد. خادم بعد از مدتي سرپرستي در فدراسيون بحران زده دست به ريسك بزرگتري زد. او با ثبت نام در انتخابات مجمع عمومي ثابت كرد، مي خواهد با گرو گذاشتن اعتبار و توانمندي اش، گامي مثبت در خروج ورزش اول ايران از بحران هاي مالي و مديريتي بردارد.

حضور رسمي سرپرست فدراسيون در انتخابات مجمع از همان ابتدا از سوي اهالي كشتي و گوش شكسته هاي پيشكسوت با اقبال خوبي روبرو شد، چرا كه اعضاي اين خانواده سالها بود مديري از جنس كشتي را در راس امور فدراسيون نديده بودند. محمدرضا يزداني خرم و متعاقب او حجت اله خطيب، جزو مديران 8 سال اخير فدراسيون بودند كه هر دو از خارج  خانواده بزرگ كشتي وارد گود شدند و هر كدام به نحوي با مشكلات متعددي دست و پنجه نرم كردند.

به عنوان مثال محمدرضا يزداني خرم با وجود پيشينه درخشان مديريتي خود در حالي وارد عرصه كشتي شد كه از همان ابتدا بسياري از پيشكسوتان اين رشته او را مناسب اين مسئوليت ندانستند و مقابل او جبهه گرفتند. هر چند يزداني خرم هم با قاطعيت خاص خود برابر آنها ايستاد، اما رفته رفته با گسترش تبعات منفي ماجرا ترجيح داد كمي نرمي نشان دهد و به نوعي از سياست هاي خود عقب نشيني كند. در زمان رياست يزداني خرم بسياري از چهره هاي شناخته شده و پيشكسوت كشتي عطاي ماندن در عرصه را به لقايش بخشيدند و با شعار عدم همكاري با رئيسي خارج از خانواده كشتي، صحنه را خالي گذاشتند.

اين داستان در فدراسيون تحت سرپرستي حجت اله خطيب هم به شكلي وسيع تر ادامه داشت و روند استعفاهاي سريالي مسئولان فدراسيون و كادر فني تيم هاي ملي ، مديريت اين فرد ناآشنا با كشتي را با چالشي عميق مواجه ساخت. محمد علي صنعتکاران عضو هيات رئيسه و نايب رئيس فدراسيون، اسداله رضايي مشاوراجرايي فدراسيون، مهدي خالدي رئيس کميته امور بين الملل، عبدالرسول ممتازان رئيس هيات کشتي استان خوزستان، علي اکبر نژاد رئيس هيات کشتي تهران و همچنين عزيزاله اطاعتي نايب رئيس انستيتو بين المللي کشتي از جمله چهره هايي بودند كه در زمان خطيب در فاصله اي محدود و نزديك به هم از سمت خود استعفا دادند.

پيشكسوتان كشتي اما با توجه به اتفاقات مذكور ديگر تاب تكرار آنرا ندارند و هم اكنون كه حضور رسول خادم در راس امور فدراسيون روزنه هايي از اميد را ايجاد كرده، حاضر نيستند اين بارقه اميد را با ورود فرد ديگري غير از خانواده خود كم سو و از بين رفته بدانند.

در همين راستا مي توان به تازه ترين گپ و گفت دوستانه خبرنگار مهر با بزرگاني همچون منصور برزگر، علي اكبري حيدري، حسين ملاقاسمي، ابراهيم جوادي، منصور مهدي زاده و رحيم علي آبادي در خصوص مديري از جنس كشتي اشاره كرد كه به دليل عدم تكرار مكررات و نظرات مشابه آنها از پرداختن جامع به اين گفته ها خودداري مي كنيم. فقط آنچه از ميان گفته هاي همسان اين مردان سرد و گرم چشيده مي توان دريافت اين است كه ورود براي همه در رقابت مجمع عمومي فدراسيون كشتي مجاز نيست و شرط اول براي مدعيان رياست، كسوت و پيشينه درخشان آنها در دنياي گوش شكسته هاست.

کد خبر 2189581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha