۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۹

خانجانی 20 حکایت از متون کهن را در کتابی گرد آورد

خانجانی 20 حکایت از متون کهن را در کتابی گرد آورد

«از قصه تا قصه‌گویی»، عنوان کتابی از علی خانجانی است که به بازنویسی 20 حکایت از منابع کهن چون «شاهنامه»، «تاریخ بلعمی»، «گلستان»، «سندبادنامه»، «تاریخ بلعمی» و ... می‌پردازد تا دو ماه دیگر منتشر می‌شود.

علی خانجانی، در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار  «از قصه تا قصه‌گویی» خبر داد و افزود: من 20 منبع مختلف از متون کهن را انتخاب کرده و از هر منبع یک حکایت آورده‌ام. «تاریخ بلعمی»، «بوستان»، «گلستان»، «سندبادنامه»، «تاریخ بلعمی»، «کلیله و دمنه» و ... از جمله منابع کهنی است که به بازنویسی حکایت‌های آن پرداخته‌ام.

نویسنده در این کتاب، حکایت‌های کهن را به صورت قصه‌هایی که مناسب برای قصه‌گویی هستند، بازنویسی کرده است. به گفته خانجانی از قصه‌نویسی تا قصه‌گویی، فاصله بسیاری وجود دارد و شباهت این دو تنها در واژه «قصه» است و نه چیز دیگر. در قصه‌گویی از زبان محاوره استفاده می‌شود، در صورتی‌که قالب نوشتار، زبان محاوره نیست و نویسندگان از زبان رسمی بهره می‌برند.

نویسنده در کتاب «از قصه تا قصه‌گویی» به بازنویسی قصه‌های کهن پرداخته است. این مجموعه تا دو ماه دیگر آماده انتشار است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، نشر آن را برعهده دارد. علی خانجانی، در این کتاب، 20 حکایت از متون کهن را برای قصه‌گویی متناسب کرده است.

کد خبر 2190062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha