۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۲

رحمانی فضلی در کرمان:

منطقه‌بندی جدیدی در کشور ارایه خواهیم کرد/ کرمان محور جنوب شرق

منطقه‌بندی جدیدی در کشور ارایه خواهیم کرد/ کرمان محور جنوب شرق

وزیر کشور در آیین معارفه استاندار جدید کرمان گفت: می‌خواهیم منطقه بندی جدیدی از کشور ارایه دهیم که استانها با تعامل یکدیگر، ضعفهای را پوشش دهند و بتوانیم منطقه ای توسعه بیابیم و کرمان محور توسعه در منطقه جنوب شرق است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌‌فضلی عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمان اظهارداشت: از زحمات استانداران گذشته تقدیر می‌کنم شما کرمانیان از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستید و هم از منافع استان و مردم درک بالایی دارید و نکته دیگر این است که عقلانیت و اعتدال را نیز در کار خود به کار می‌گیرد.

وزیر کشور گفت: در زمینه انتخاب استاندار نیز در کمترین زمان ممکن نخبگان سیاسی شما  از هر حزب و جناحی کنار هم نشستند و به یک توافق رسیدند.

وی گفت: این رفت و آمدها که ما اسم آن را تودیع و معارفه گذاشته ایم در تمام دولتها هست که نماد اراده ملت‌ها در انتخابات است و در واقع نشان دهنده اراده گفتمان ها است.

رزم‌حسیتی از آب و خاک و هوا ثروت می‌سازد

وی گفت: رئیس جمهور عقبه سیاسی خاصی نداشتند اما ارداه مردم بر انتخاب یک گفتمان جدید باید نمود پیدا کند.

رحمانی فضلی افزود: آقای روحانی با شعار تدبیر و امید و اعتدال آمد و توقع مردم نیز بر این است که تغییرت نیز بر همین مبنا صورت گیرد و این بدان معنا نیست که مدیران قبلی کارآمد نیستند.

وی رویکرد در انتخاب استانداران را رویکردی توسعه محور دانست و افزود: استانداران ما در شرایط کنونی باید بتوانند از آب و خاک نیز ثروت تولید کنند و رزم‌حسینی نمود عینی این صحبت است.

رحمانی فضلی گفت: رزم‌حسینی تجلی توسعه گرایی در استان کرمان خواهد بود که در این میان خداوند نیز باید به وی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه رزم‌حسینی مدیون هیچ گروه سیاسی نیست افزود: استانداران باید منادی جریان اعتدال باشند و رفتاری اعتدالی داشته باشند که هم عقل و هم شرع و هم عرف بر این مسئله تاکید دارند.

وزیر کشور افزود: از استانداران می خواهیم از همه گروههای سیاسی مطابق با اعتدال استفاده کنند.

مردم را باید در روند تصمیم‌سازی و تصمیم گیری دخالت داد

رحمانی‌فضلی در ادامه همچنین استاندار کرمان را بر ارتباط و تعامل با مردم تشویق کرد و گفت: ما مدیون مردم هستیم و باید مردم را در روند تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش دهیم زیرا هر زمان که با مردم باشیم موفق خواهیم بود.

وی افزود: به عنوان یک حکومت دینی باید بحث اعتدال را سرلوحه کار خود قرار دهیم و ما مدعی هستیم که می توانیم عدالت را در دنیا اجرا کنیم و به همین دلیل باید در مدیریت داخلی اعتدال را و عدالت را به صورت ملموس در جامعه اجرا کنیم.

وزیر کشور افزود: ما در معرض دید مردم دنیا هستیم و باید در این زمینه ها سخت بکوشیم در غیر این صورت دنیا ما را به چالش می کشد.

رحمانی فضلی افزود: محور اصلی کار ما در استانها کارامدی اقتصادی است و باید همه به دنبال رفاه اقتصادی باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: ما اگر بتوانیم الگوی رفاه اقتصادی را در زمینه دینی به صورت کارامد به دنیا معرفی کنیم موفق خواهیم بود.

کرمان نقش محوری در جنوب شرق کشور دارد

وزیر کشور ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که منطقه‌بندی جدیدی در کشور ارائه دهیم و کرمان محور منطقه جنوب شرق کشور است و در این مناطق ضعفها را پوشش دهیم و منطقه را به سوی پیشرفت حرکت دهیم.

وی افزود: باید به دنبال تجهیز منابع مالی باشیم و بهره‌وری‌ها را ارتقا بخشیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید در مصرف منابع صرفه‌جویی کنیم افزود: مصرف ما در خانواده ها بالا است باید این روند را اصلاح کنیم و با یک برنامه صحیح می‌توان 20 درصد مصرف کنونی را پائین آوریم.

وی در خصوص مسائل سیاسی گفت: وزارت کشور هیچ گاه وارد مسائل سیاسی نمی شوند اما گروههای سیاسی می توانند در چارچوب قوانین فعالیت خود را در سطح جامعه داشته باشند اما وزارت کشور در این میان داوری می کند و نقش بازیگر نخواهیم داشت.

وزیر کشور در پایان گفت: ما به دنبال اصلاح رفتارهای سیاسی هستیم و از هیچ حزب خاصی در این میان حمایت نمی‌کنیم و استانداران در استانها نیز باید همین گونه گام بردارند.

کد خبر 2190676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha