۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

مزار شهدای گمنام شهرستان قدس باید به قطب مذهبی و فرهنگی تبدیل شود

مزار شهدای گمنام شهرستان قدس باید به قطب مذهبی و فرهنگی تبدیل شود

قدس - خبرگزاری مهر: امام جمعه قدس گفت: مزار شهدای گمنام باید به قطب مذهبی و فرهنگی شهرستان تبدیل شود تا مردم با بهره گیری از فضای معنوی این مکان مقدس، بتوانند به رشد و کمال برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی  ظهر یکشنبه در نشست ساماندهی مدفن شهدای گمنام این شهرستان اظهار داشت: مزار شهدای گمنام، پناهگاهی امن و مطمئن برای جامعه است و امت شهید پرور با حضور بر قبور مطهر شهدای گمنام از فضای معنوی بهره های لازم را می برند.

وی افزود: مسئولان شهرستان همچون شهرداری، بنیاد شهید، اداره اوقاف و امور خیریه و معتمدین منطقه باید مکانی مناسب برای برگزاری آیین های مذهبی و عزاداری های مردم در کنار قبور مطهر شهدای گمنام احداث کنند.

میراحمدی تاکید کرد: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بدون چشم داشتی جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و انتظاز چیزی را نداشتند حال وظیفه حفاظت و پاسداری اصول و ارش های نظام اسلامی بر دوش همه مردم است.

مسئولان اهتمام لازم برای احداث مقبره شهدای گمنام داشته باشند

فرماندار قدس در ادامه این نشست اظهار داشت: شهدا جان با ارزش خود را با خداوند معامله کردند و ما هر کاری برای آنان انجام دهیم کم است.

نورمحمد فردی افزود: ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است، ملت ایران اسلامی با تکیه بر این فرهنگ در مقابل دشمنان نظام ایستادند و هرگز در مقابل آنان کوتاه نخواهند آمد، از مسئولان شهرستان انتظار می رود که تمام تلاش خود را برای احداث مقبره شهدای گمنام به کار ببرند و مکانی مناسب برای حضور گسترده مردم و برگزاری مراسم های عزاداری ایجاد کنند.

استفاده از فضاهای معنوی باید همراه با آرامش باشد

رییس اداره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: حضور گسترده مردم این منطقه در برنامه استقبال از پیکرهای مطهر شهدای گمنام، آیین وداع و تشییع پیکرهای مطهر، نشان دهنده پایبندی آنان به اصول و ارزش های انقلاب است.

منصور محققی افزود: از مسئولان شهرستان تقاضا کرد اقدمات لازم را برای احداث مکانی مناسب به عمل آورند تا مردم با آرامش بتوانند از این فضای معنوی بهره مند شوند.

در این نشست ضمن تشکیل هیات امنای شهدای گمنام شهر قدس، مقرر شد شهرداری قدس با مساعدت و همکاری بنیاد شهید، اداره اوقاف و امور خیریه و معتمدین شهرستان نسبت به احداث مقبره و مکانی مناسب برای عزاداری اقدام کنند.

کد خبر 2191337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha