۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

طاهری اعلام کرد:

معافیت مالیاتی و عدم اخذ مجوز برای راه اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی

معافیت مالیاتی و عدم اخذ مجوز برای راه اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ارائه معافیتهای مالیاتی و عدم اخذ مجور به بهره برداران معدنی که اقدام به راه اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر طاهری ظهر دوشنبه در جریان بازدید از نحوه استخراج سنگ های تزئینی در منطقه سیه باز خوی افزود: آذربایجان غربی کلکسیون سنگ های تزئینی کشور به شمار می رود ولی متاسفانه این سنگ ها با خروج از استان توسط سایر استانها فرآوری می شود.

وی از صدور مجوز تاسیس پنج واحد بزرگ فرآوری سنگهای تزئینی در استان خبر داد و گفت: با هدف تامین زیرساختهای معدنی در بخش فرآوری معدنی، مجوز تاسیس پنج واحد بزرگ فرآوری سنگهای تزئینی با ظرفیت یک میلیون متر مربع برای هر واحد صادر شده است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد: این مجوزها از محل بند الف معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آذربایجان غربی صادر شده و متقاضیان می توانند از تسهیلات دولتی هم برای تاسیس واحدها استفاده کنند.

طاهری با بیان اینکه با تاسیس این واحدها بخشی از مشکلات حوزه معدن رفع و ارزش افزوده سنگهای تزئینی نصیب خود استان می شود، ادامه داد: بهره بردارانی که در معادن اقدام به احداث واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی کنند علاوه بر اینکه نیازی به اخذ مجوز برای تاسیس از سازمان ندارند می توانند از بعضی از مزایای این سازمان از جمله معافیت های مالیاتی نیز برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه زمینه برای جذب سرمایه گذاری و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی در استان فراهم شده، عنوان کرد:  یکی از نکات مثبت اصلاحات قانون استخراج و فرآوری سنگ های معدنی این است که 15 درصد از حقوق دریافتی دولت از معادن، بعد از این برای توسعه و آبادانی مناطقی که از معادن آنها استفاده می شود هزینه می شود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از واگذاری 77 محدوده اکتشافی معدنی استان از طریق مزایده عمومی خبر داد و گفت: این سازمان در نظر دارد با استناد به ماده 26 آئین نامه اجرائي قانون معادن، تكميل عمليات اكتشافي در محدوده هاي اكتشافي مذکور را از طريق مزايده عمومي به اشخاص حقيقي و حقوقي واجد صلاحيت فني و مالي واگذاري نمايد.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی معادن موجب رونق بخش معدن و اشتغال استان می شود، اضافه کرد: گروههای معدنی فلزی و غیرفلزی، مصالح ساختمانی و سنگهای تزیینی از انواع مواد معدنی موجود در این محدوده های اکتشافی هستند که متقاضیان ضمن بازديد از معدن مورد نظر و انجام بررسي هاي لازم، پيشنهادات خود را حداكثر تا پايان وقت اداري روز یکشنبه مورخ 15 دی ماه سالجاری در پاكتهاي لاك و مهر شده به دبيرخانه سازمان تسليم و رسيد دريافت کنند.

آذربایجان غربی علاوه بر کسب رتبه سوم مواد معدنی و رتبه پنجم معادن کشور به دلیل نگه داشتن بیش از 80 نوع سنگ تزئینی قطب سنگهای تزئینی در ایران به شمار می رود.

کد خبر 2192048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha