۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰

آخرین خبرها از سریال "شهید چمران"/ تاثیر چمران و امام موسی صدر بر روند مقاومت

آخرین خبرها از سریال "شهید چمران"/ تاثیر چمران و امام موسی صدر بر روند مقاومت

کارگردان سریال "شهید چمران" از نگارش خلاصه داستان 20 قسمت آن و همچنین از آشنایی خود با تاثیر شهید چمران و امام موسی صدر بر جامعه لبنان و مسیر مقاومت در سفری که به آنجا داشته است، سخن گفت.

جلیل سامان درباره پروژه شهید چمران که در دست دارد به خبرنگار مهر گفت: فعلا در حال نگارش خلاصه داستان هستم. ما با گروهی مشغول تحقیق و مطالعه در این زمینه هستیم و به تدریج خلاصه داستان را از دل این تحقیقات بیرون می کشیم.

وی ادامه داد: من امیدوارم تا آخر این ماه یا در نهایت تا اواسط دی ماه خلاصه داستان نهایی و یا طرح اولیه را تدوین کرده و به سازمان صداوسیما تحویل دهیم تا به تدریج وارد پیش‌تولید شویم.

سامان که چندی پیش به همراه چند نفر از گروه خود برای تحقیقات درباره شهید چمران به لبنان رفته بود، درباره این سفر بیان کرد: این بار اول بود که من به لبنان می رفتم. من در این سفر توانستم واقعیت جامعه لبنان را ببینم و فکر کردم که حرکت گروه محرومان و یا سازمان امل چقدر تحت تاثیر شهید چمران و امام موسی صدر بوده است.

کارگردان سریال "ارمغان تاریکی" اضافه کرد: اگر هم اکنون نیروها در لبنان قدرتی دارند و از سوریه دفاع می کنند یا در برابر اسراییل مقاومت می کنند به اعتراف خود آنها در اثر فعالیت های امام موسی صدر و شهید چمران است. جزییات زیادی از فعالیت‌های شهید چمران در لبنان وجود دارد و ما هنوز که هنوز است داریم بذری را که چمران کاشته درو می کنیم.

کارگردان سریال "پروانه" در پایان با بیان اینکه هم اکنون در حال گفتگو با دوستان شهید چمران و کسانی است که او را می شناسند، گفت: تا کنون حدود 20 قسمت از خلاصه داستان این سریال نوشته شده است و ما بخشی از سریال را در لبنان تصویربرداری خواهیم کرد. این کار پروژه عظیمی است که اگر وقفه ای در کار حاصل نشود سال آینده کلید می‌خورد.

این سریال با نام موقت "شهید چمران" در حال حاضر در مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه قرار دارد و اواخر ماه آبان جلیل سامان (کارگردان)، مسعود ردایی (تهیه کننده) و علی دارابی معاون رسانه ملی سفری به لبنان داشتند.

در این سفر آن‌ها دیداری با همسر شهید چمران داشتند، دیداری با دوستان نزدیک شهید چمران که در لبنان زندگی می‌کنند، بازدیدی از موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر درباره شهید چمران و همچنین صحبت‌هایی هم با صدرالدین صدر پسر امام موسی صدر داشتند، از لوکیشن‌هایی که قرار است سریال در آنجا ساخته شود دیدن کردند و همچنین در این سفر با چند شبکه تلویزیونی کشور لبنان دیدار داشتند که آرشیو‌های اختصاصی از شهیدان لبنانی در اختیار آن‌ها گذاشته شد و بدین وسیله تحقیقات نهایی شد.

کد خبر 2193161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha