۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

معاون فرهنگی سپاه پاسداران:

ممیزی‌های دست‌وپاگیر در تولید سریال‌‌های دفاع‌مقدسی حذف شود

ممیزی‌های دست‌وپاگیر در تولید سریال‌‌های دفاع‌مقدسی حذف شود

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در بازدید از مرکز سیما فیلم با اعلام خبر حذف ممیزی‌های دست‌وپاگیر در تولید سریال‌های شهدا، بر پرهیز از تصویرسازی افسانه‌ای از زندگی افرادی چون شهید چمران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار حمیدرضا مقدم‌فر امروز دوشنبه هشتم اردیبهشت در دیدار با رییس و مدیران مرکز سیما فیلم تأکید کرد: سیاست و عملکرد سیما فیلم در تولید سریال‌های فاخر جنگ و اهتمام به قصه سرداران بزرگ هشت سال دفاع مقدس قابل تقدیر و ستایش است.

وی افزود: در حوزه سینمای دفاع مقدس کارهای زیادی انجام شده اما آثار فاخر و ماندگار کمتر صورت گرفته است. رویکرد سیما فیلم و الویت‌های این مرکز درباره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را باید گام‌های بلندی در راستای تولید آثار فاخر در این زمینه دانست و از آن حمایت کرد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در تولید مجموعه‌های دفاع مقدسی بر دو بخش نظامی و لوجستیکی در کنار بخش محتویی و فیلمنامه‌ای تأکید و اظهار کرد: در نمایش زندگی سرداران جنگی صرفا نباید به بعد نظامی و چریکی آنها پرداخت، بلکه با نمایش وجوه عارفانه و عاشقانه این بزرگان در رفتار فردی و زندگی شخصی، به همه ابعاد شخصیتی آنها توجه کرد. مثلا در روایت شخصیت تهرانی مقدم باید توجه داشت که او در عین جایگاه والای اجتماعی که داشت، یک ورزشکار و کوهنورد حرفه‌ای، پدر مهربان و همسر فداکار هم بوده است.

حذف ممیزی‌های دست‌وپاگیر در تولید سریال‌های شهدا

سردار مقدم فر ضمن اعلام حمایت معاونت فرهنگی سپاه پاسداران از سیما فیلم در تولید این سریال‌ها تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا ممیزی‌های دست و پا گیر در پروسه تولید این آثار حذف شده تا به کیفیت اثر آسیبی وارد نکند.

وی تاکید کرد: در شخصیت‌پردازی این سرداران باید نگاهی واقع گرایانه داشت و از تصویرسازی افسانه‌ای درباره آنها پرهیز کرد. مثلا در سریال چمران باید فصل مربوط به زندگی علمی او در آمریکا پررنگ شود تا نسل جوان تصور نکند که او تنها یک چریک جنگی بود بلکه ابعاد علمی و عرفانی شخصیت او نمایش داده شود.

سپاه آرشیوی پخش نشده از مستندهای جنگی دارد

معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: در آرشیو سپاه پاسداران مستندهایی جنگی موجود است که تاکنون از تلویزیون پخش نشده و نمایش سه دقیقه از آنها می‌تواند منشاء ساخت آثار جنگی بزرگی در سینمای کشور شود.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در ایام نوروز بر رفع مشکلات مالی در حوزه فرهنگ و به ویژه تولید آقار فاخر تاکید کرد.

تفاهم‌نامه سیما فیلم و سپاه برای سریال‌های چمران، باکری، متوسلیان

محمدرضا معصوم زادگان رییس مرکز سیما فیلم نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت معاونت فرهنگی سپاه از تولید آثار فاخر دفاع مقدسی، اعلام کرد که در آینده تفاهم نامه‌ای بین سیما فیلم و معاونت فرهنگی سپاه در ارتباط با پروژه‌های شهید چمران و باکری و متوسلیان صورت خواهد گرفت که انشالله پاییز وارد فازاول پیش تولید خواهد شد.

کد خبر 2280411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha