۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

همزمان با هفته قرآن در مدارس؛

برگزاری سلسله همایش های قرآنی در7 شهر استان مرکزی

برگزاری سلسله همایش های قرآنی در7 شهر استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس دفتر اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از برگزاری سلسله همایش های قرآنی در هفت شهر استان طی هفته قرآن در مدارس خبر داد.

سید مجتبی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هر ساله هفته آخر آذر ماه (23 تا 27) با عنوان هفته ی گراميداشت قرآن كريم نامگذاری شده است.
 
وی با بیان اینکه سلسله همايش های قرآنی آموزش و پرورش استان همزمان با هفته قرآن در مدارس استان برگزار می شود، گفت: محافل بزرگ قرآنی با حضور قاريان و حافظان بين المللی، كشوری و استانی برگزار می شود.
 
رئییس دفتر اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: با بیان اینکه هر یک از این حافظان و قاریان بزرگ یک ساعت در این محافل نورانی حضور خواهند داشت، اضافه کرد: این اساتید برجسته آموزش های لازم در خصوص گرایش به قرآن کریم، حفظ و قرائت کلام الله مجید به شرکت کنندگان ارائه می کنند.

اولین همایش یکشنبه 24 آذر ماه به میزبانی ناحیه یک اراک
 
طباطبایی با بیان اینکه اولین همایش یکشنبه 24 آذر ماه به میزبانی ناحیه یک اراک برگزار می شود، اضافه کرد: این همایش با حضور دانش آموزان و نخبگان قرآنی اراک و محمدتقی خان به همراه برادرش محمدنقی خان حافظ و مبلغ و نابغه قرآنی جهان اسلام برگزار می شود.
 
وی اظهار کرد: این محفل نورانی در مسجد جامع سربند روز 25 آذر و مسجد جامع فراهان 27 آذر با حضور حافظ و مبلغ قرآنی رضا نژاد تبريزی برگزار خواهد شد.
 
رییس دفتر اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی این همایش قرآنی 25 آذر به میزبانی کمیجان در حسینیه امام خمینی سراب با حضور دانش آموزان و نخبگان قرآنی و محمدتقی خان به همراه برادرش محمدنقی خان حافظ و مبلغ و نابغه قرآنی جهان اسلام برگزار می شود.
 
طباطبایی خاطرنشان کرد: همایش مذکور 26 آذر در مسجد انقلاب ساوه، سالن سوم خرداد سپاه  دليجان و مصلی پرندك زرنديه محمدتقی خان به همراه برادرش محمدنقی خان حافظ و مبلغ و نابغه قرآنی جهان اسلام، حافظ و مبلغ قرآنی رضا نژاد تبريزی و استاد حاج احمد ابوالقاسميی قاری قرآن برگزار می شود.
 
وی در پایان اضافه کرد: هر یک از مناطق پانزده گانه آموزش و پرورش استان مرکزی برنامه های جداگانه ای برای این هفته در مدارس برگزار می کنند.
 
گفتنی است، همایش های قرآنی با حضور دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه و اقشار مردم شريف استان در هفت شهرستان استان برگزار می شود.

کد خبر 2193902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha