۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۷

بارش برف در استان مرکزی ادامه دارد/ راههای استان باز است

بارش برف در استان مرکزی ادامه دارد/ راههای استان باز است

اراک - خبرگزاری مهر: بالاخره مردم استان مرکزی به خصوص اراکی ها اولین برف را دیدند و امروز نیز میزبان برف بودند برف به همراه باران نیز که از صبح امروز آغاز شده بود تا لحظاتی پیش ادامه داشت و پیش بینی هواشناسی استان این است که در طول روزهای آتی نیز ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سالها بود که مردم کمتر شاهد بارش برف بودند آن هم در استانی که نیمی از آن کوهستانی است و بارش برف یک ویژگی اقلیمی این منطقه است، بارش برف در استان که از روز گذشته در پی سرمای هوا آغاز شد حال و هوای دیگری به مردم و شهرها و روستاها داده است.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه بارش برف ادامه دارد گفت: پیش بینی می شود بارش برف و باران تا اواخر جمعه ادامه یابد.

مریم زاوشی در گفتگو با مهر افزود: حداکثر دما در استان 6 درجه بالای صفر و حداقل دما 2 درجه زیر صفر است.

وی با اشاره به اینکه،از مهرماه سالجاری تاکنون میزان بارش در استان مرکزی 1.65 ملی متر بوده است اظهار امیدواری کرد با ادامه بارش های برف وضعیت استان از این شرایط بهتر شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: در سالجاری با توجه به میزان بارش ها با کاهش 30 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

 استقرار 45 تیم عملیاتی پلیس در محورهای برف گیر

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این طرح زمستانه با مشارکت سازمان راه و شهرسازی، شهرداری، هلال احمر، مرکز فوریت­ های پزشکی، اورژانس، حمل و نقل و پایانه­ ها و امداد خودرو تا 20 اسفند ماه سالجاری در محورهای مواصلاتی این استان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ مهدی حسنی بیان کرد: در این طرح 45 تیم عملیاتی، پنج تیم نظارتی و دو تیم ثابت در محورهای برف گیر گردنه ی قاقان و زالیان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای اجرای هر چه بهتر این طرح زمستانی اندیشیده شده است ابراز داشت: زمان اجرای این طرح با بارش و برودت هوا ادامه می یابد و مناسب با وضعیت جغرافیایی استان قابل تغییر است.

وی با بیان اینکه نمک ریختن در خیابان ها و جاده ها بهتر است از همان ساعات اولیه بارش برف آغاز شود، می افزاید: کسی نمی داند که رانندگانی که خصوصا وظیفه شان به طور خاص جابجایی مسافر است چه نگرانی و دلمشغولی در این فصل دارند، آن ها امانت دار جان های با ارزشی هستند.

نجات مسافران/ تردد بدون زنجیر چرخ غیر ممکن است

از سوی دیگر خبرهای امروز حاکی است مسافران در مسیر اراک خمین از کولاک نجات یافتند و با آنان همراهی شده است.

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی خمین مسافرانی که از این محور عبور می کردند در ساعات اولیه امروز از کولاک نجات یافتند و علاوه بر باز شدن راهها و مواصلات عبوری،مسافرانی که مشکل داشتند در روستاهای اطراف جاده ها اسکان یافتند.

علیرضا اصغری تردد در محورهای اراک خمین، خمین الیگودرز و ازنا را بدون زنجیر چرخ غیر ممکن دانسته است.

سیراب شدن اراضی کشاورزی

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان مرکزی هم در گفتگویی با مهر با بیان اینکه بارش باران وبرف در روزهای اخیر به نفع کشاورزی بوده است گفت: کشت پاییزه در استان انجام شده و با بارش های اخیر اکنون گندم های استان سبز شدند و با اینکه تاخیرهایی در بارش ها به لحاظ زمانی بوده باران و برف های اخیر نیز کمک شایانی به آبیاری زمین های کشاورزی کرده است.

غلامحسین خدرایی گفت: از اواسط مهر تاکنون در بیش از 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان گندم و جو کشت شده است که 210 هزار هکتار آن گندم بوده و پیش بینی برداشت خوبی در تابستان آینده وجود دارد.

کد خبر 2194588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha